به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، در ابتدای سال جدید تحصیلی و هم زمان با شرایط کرونایی، دورماندن دانش آموزان از مدرسه و افت تحصیلی و بروز آسیبهای جسمی و روانی به دغدغه والدین و دانش آموزان تبدیل شده است.
آموزش مجازی در دو سال گذشته بار زیادی از تحصیل دانش آموزان را در سالهای کرونایی به دوش کشیده است، اما شیوههای ترکیبی آموزش مجازی و حضوری برای کاهش احتمال شیوع کرونا و در مقابل حذف مضرات آموزش مجازی میتواند چاره کار باشد.
در این میان سوال اساسی این است که تدبیر وزارت آموزش و پرورش و مسئولان نظام آموزشی کشور برای بازگشایی حضوری مدارس چیست؟ در جایی که دانش آموزان و والدین آموزش حضوری را در کنار آموزش مجازی، روش موثر میدانند، راهکار مسئولان چیست؟
آنچه که بسیاری از دانشآموزان و خانواده به آن تاکید دارند این است که، دوری از مدارس موجب شده تا دانش آموزان از اجتماع دور شده و دوری از هم دوستان همکلاسی نیز باعث افت روابط اجتماعی شده است که شاید تبعات آن و عوارض اجتماعی ناشی از دوری از مدرسه در سالهای آینده مشخص شود.
بسیاری از والدین دانشآموزان خواستار آموزشهای حضوری با رعایت دستورالعملهای بهداشتی هستند و در این میان برخی از کارشناسان و والدین معتقد هستند آموزشهای مجازی مشکلاتی در حوزه یادگیری دانشآموزان و ایجاد آسیبهای اجتماعی، روحی و روانی ایجاد کرده و باید با در نظر گرفتن تمهیداتی برای سلامت دانشآموزان آنان را راهی مدارس کرد.
انتظار والدین از مسئولان چارهاندیشی برای برون رفت خانوادهها و دانشآموزان از مشکلات در عرصه آموزش و فراهم شدن آموزشهای حضوری است.
به گفته کارشناسان مدرسه و کلاس درس کارکردهای مهمی در زندگی آینده دانشآموزان دارد که حضور در جامعه یکی از این کارکردها است. برای سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی در مدارس مورد نظر قرار گرفته است که شامل حضور دانشآموزان با رعایت فاصله اجتماعی و دستورهای بهداشتی با تعداد کم آنها در هر روز و در هر مدرسه است.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/گ