یادگیری چالش اساسی برخی از محصلان است که با رعایت برخی ترفندها می توانید آن را بهبود بخشید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها یادگیری مهم‌ترین بحث و مسئله میان دانشجویان و دانش آموزان کشور است که به علت وجود مشکلات گوناگون در خانواده‌ها خیلی از آن‌ها این موضوع را به عنوان چالش بزرگ و اساسی برای خود به شمار می‌آورند و نمی‌توانند با آن ارتباط موثری برقرار کنند  و به همین علت از آن به عنوان معضلی بزرگ یاد می کنند.

 خیلی از افراد در زمان‌های گوناگون احتمال دارد که جملاتی از قبیل: نتوانستم خوب یاد بگیرم، میخواهم زبان انگلیسی یاد بگیرم، عاشق یادگیری هستم، زبان عربی را دوست دارم، به زبان فرانسه علاقه مند هستم، مسائل زیست برایم جذابیت دارد، مطالب فیزیک برایم تا حدودی دشوار است و آن ها را نمی فهمم، مسئله‌های ریاضی را نمی‌توانم به خوبی یاد بگیریم و ... را مدام با خود تکرار کنند. 

البته ناگفته نماند که شاید خیلی ها هم به دلیل حواس پرتی نتوانند آنطور که باید مطالب کتاب را به ذهن بسپارند که این موضوع به احتمال زیاد باعث آزار و اذیت آن‌ها می‌شود، بنابراین لازم است تا حتما با یک سری ترفند برای افزایش سطح یادگیری خود آشنا شوید و به آن‌ها عمل کنید.

چگونه یادگیری را افزایش دهیم؟

۱: حتما میزان ساعات خواب خود را کنترل کنید و برای یک شب خوابیدن به آن عادت کنید. برای مثال، ساعت خواب و بیداری خود را در یک زمان مشخص بگذارید تا خستگی به صورت کامل از بدن شما خارج شود؛ بنابراین نباید شبی ساعت ۱۰ و شبی دیگر ساعت ۱۲ بخوابید، در واقع لازم است تا ساعت معینی مانند ۱۰ شب بخوابید و ۶ صبح از خواب بیدار شوید، گفتنی است که اختلال در ساعات خواب عاملی موثر در جهت کاهش سطح یادگیری است که برای تنظیم آن باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و طبق همان عمل کنید.

۲: این نکته را به ذهن بسپارید که در دوران ویروس ملموس کرونا از مصرف غذا‌های چرب یا مواد خوراکی مضر مانند: فست فود، پفک، آلوچه، چیپس، لواشک و ... بپرهیزید؛ چرا که این موضوع می‌تواند روی عملکرد ذهن افراد تاثیر منفی بگذارد؛ بنابراین حتما به مصرف غذا‌های مفید و سالم مانند: بادام، میوه جات و سبزیجات اقدام کنید.

۳: وقتی در طول روز چند درس بجای یک یا دو درس بخوانید صد در صد تمرکزتا بیشتر خواهد شد. برای مثال، اگر در حال آماده شدن برای امتحاناتی مانند: ریاضی، تاریخ، فیزیک و شیمی هستید، بهترین گزینه این است که هر روز همه موارد زکر شده را مطالعه کنید.  این رویکرد به شما کمک می‌کند سریع تر یاد بگیرید و ذهن بازتری هم داشته باشید.

به صورت قطعی باید گفت که  انجام همزمان چند کار باعث می‌شود تا بازده کار و تمرکزتان کاهش یابد. دانشمندان در جدید ترین یافته های خود به این نتیجه رسیده اند که افرادی که ادعا می‌کنند در انجام چند کار به صورت همزمان موفق هستند، در مقایسه با یک فرد معمولی عملکرد و واکنش خوبی نخواهند داشت.

چند نکته برای داشتن تمرکز بهتر

اعلان‌های تلفن خود را خاموش کنید تا پیام دیگران شما را در زمان مطالعه آزار ندهد؛ بنابراین می توانید تلفن خود را کنار بگذارید یا آن را روی حالت هواپیما قرار دهید.

از همه برنامه‌های پیام رسان خارج شوید یا در این موارد حتی می توانید گوشی خود را خارج کرده و آن را در دور ترین قسمت خانه از خود قرار دهید.

اینترنت موبایل خود را خاموش کنید. 

محیط مطالعه خود را مرتب کنید تا در زمان خواندن درس ها ذهنتان درگیر نشود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: یادگیری ، دانشجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
تمرکز تمرکز و باز هم تمرکز
تمرکز راز موفقیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
ممنون
آخرین اخبار