نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تلاش در جهت توانمند سازی جامعه عبادت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی صبح امروز به مناسبت دهه وقف با مدیر کل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی دیدار داشت و در این نشست گفت: تلاش در جهت توانمند سازی جامعه عبادت است و اوقاف گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضمن تبریک دهه وقف افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت مالی و اعتباری ارزشمندی برای کشور محسوب می‌شود که باید از این ظرفیت در جهت توانمندسازی جامعه استفاده کرد.

او اضافه کرد: این نهاد با گرایش سمت و سوی تولید، تجاری سازی و ایده‌های تولیدی می‌تواند گام بلندی در جهت تحقق منویات اقتصادی مقام معظم رهبری بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: وقف باعث گسترش عدالت در جامعه می‌شود و آثار اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی فراوانی به همراه دارد، از تضاد‌های طبقاتی به میزان قابل توجهی می‌کاهد و مشارکت مردم را در امور اجتماعی افزایش می‌دهد.

او تصریح کرد: وجود موقوفات متعدد و رقبات بسیار زیاد در استان مرکزی نشان از حس نوعدوستی و خیرخواهی اجداد و پدران ما است که باید با برنامه ریزی صحیح به نسل آینده انتقال یابد و ماندگار بماند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: موقوفات و وقف میدان بزرگ و پربرکتی است که سازمان اوقاف و امور خیریه باید با برنامه ریزی و مدیریت سازمان یافته برای ارایه گسترده خدمات اجتماعی در جامعه از آن بهره لازم و کافی را ببرد.

حجت الاسلام واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم در این گفت: بیش ۷۵ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات و با حمایت خیران در ایام شیوع کرونا در نقاط مختلف استان توزیع شد.

حجت الاسلام واحدی افزود: ارزش هر یک از بسته‌های معیشتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون ۵۰۰ هزار ریال متغیر است.

او اضافه کرد: این بسته‌ها حاوی برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، سویا، پنیر و حبوبات بوده و در اختیار خانوار‌های آسیب دیده از ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: این بسته‌ها از سوی مراکز افق امامزادگان یا معتمدان محلی با رعایت کرامت انسانی در ساعات کم رفت و آمد شبانه روز در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: اولویت اهدای بسته‌های معیشتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خانوار‌هایی هستند که زیرپوشش هیچ یک از دستگاه‌های حمایتی قرار ندارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.