استاندار سمنان گفت: نیمی از دانش آموزان استان سمنان در مقابله با ویروس کرونا واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی  استاندار سمنان در جلسه همزمان ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور برگزار شد ، گفت: مدارس و دانشگاه‌ها بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و شرایط حاکم بازگشایی می‌شود.

محمد رضا هاشمی با بیان اینکه واکسیناسیون در استان سمنان روند مطلوبی دارد و از میانگین کشوری بالاتر است گفت: برای کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا باید همه افراد واجد شرایط واکسن تزریق کنند.

استاندار سمنان همچنین بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در اطلاع رسانی و اغنا سازی جامعه نقش مهمی دارند.

هاشمی گفت: در حال حاضر شهرستان میامی در وضعیت آبی و بقیه شهرستان‌ها به رنگ‌های زرد و نارنجی هستند که لازم است با رعایت بیش از بیش نکات ایمنی و بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون این شرایط بهبود یابد.

در این جلسه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نیز گزارشی از وضعیت واکسیناسیون، ابتلا، بستری و میرگ و میر ناشی از کرونا در استان ارائه کردند.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده گرچه روند ابتلا و مرگ و میر در استان نزولی و رو به کاهش، اما چرخه ویروس همچنان فعال است که باید با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی و همچنین تزریق واکسن از خطرات کرونا پیشگیری کرد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.