استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این استان تا کنون علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی اظهارداشت: در شهرستان های بزرگ با همکاری فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش حداقل ۲ مدرسه برای واکسیناسیون دانش آموزان تجهیز شود تا با همت مضاعف کار واکسیناسیون دانش آموزان طی یک هفته به اتمام برسد.

وی بیان کرد: از آنجایی که رغبت و استقبال از واکسیناسیون در محل تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر است، لذا در دانشگاه‌های استان نیز مشابه آموزش و پرورش هر دانشگاه حداقل یک مکان را به منظور واکسیناسیون دانشجویان اختصاص دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: فرهنگ سازی و تولید محتوا برای ترغیب و تشویق مردم جهت واکسیناسیون بایستی با اولویت در دستورکار دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی بویژه صدا و سیمای استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: عادی انگاری بیماری و عدم رعایت پروتکل‌ها آسیب زا و خطرناک است؛ لذا انتظار می‌رود اقشار تحصیل کرده و فرهیخته جامعه با یادآوری مخاطرات این بیماری، موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون را برای آحاد مردم تبیین کنند.

مدرس خیابانی بر ترغیب و تشویق اقشار مختلف مردم توسط نخبگان، متنفذین، علما و صاحبان تریبون تاکید کرد.

وی ادامه داد: از آنجاییکه اصناف جزو گروه‌های پر تماس با مردم هستند و مردم برای تامین ارزاق و معیشت خود با آنان مواجهه مستقیم دارند، واکسیناسیون کامل این گروه از جامعه ضرورت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به مدت زمان اندک باقی‌مانده تا سرمای هوا و امکان بروز بیشتر این بیماری، کمیته‌های شهرستانی ستاد کرونا به صورت متناظر با ستاد استانی توسط فرمانداری ها تشکیل شود تا با همکاری همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی بویژه دستگاه هایی که امکانات خودرویی و لجستیکی بیشتری دارند، کار واکسیناسیون حداکثری با موفقیت انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار