مدیرکل استاندارد استان همدان از راه اندازی دفتر استانداردسازی برای حمایت از صادرکنندگان در پایانه صادراتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به راه اندازی دفتر استانداردسازی برای حمایت از صادرکنندگان در پایانه صادراتی این استان ، اظهار داشت: کاهش مراجعه فعالان اقتصادی به اداره استاندارد و تسهیل در فرآیند صادرات مهمترین هدف راه اندازی دفتر استانداردسازی در پایانه صادراتی استان است.

او بیان کرد: کارشناسان استاندارد به همراه امکانات و تجهیزات لازم در این دفتر حضور دارند و گواهینامه‌های مورد نیاز را برای محصولات صادراتی تهیه و ارائه می‌کنند که موجب شتاب گرفتن چرخه صادرات می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تاکید بر آسان‌سازی فرآیند صادرات کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و واردات مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای گفت: برخی مراحل برای صادرات کالا‌های دارای پروانه و یا بدون پروانه نشان استاندارد حذف شده و واردات مواد مورد نیاز کارخانه‌ها و صنایع نیز شتاب گرفته است.

مددی به واحد‌های تولیدی اطمینان خاطر داد برای صادرات محصولاتشان هیچ مانعی وجود ندارد و تولیدکنندگان با یکی از روش‌های تعریف شده می‌توانند محصولات خود را به کشور‌های دیگر صادر کنند، مشروط به اینکه طرف مقابل از مصرف آن محصول راضی باشد.

او حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، برندسازی محصولات بومی، تدوین بسته حمایتی برای فعالان اقتصادی و صدور نشان حلال را برآیند تلاش‌های استاندارد برای تقویت تولیدات داخلی و توسعه صادرات محصولات همدان در بازار‌های جهانی دانست و افزود: حمایت از تولید صادرات محور در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

 مدیرکل استاندارد استان همدان  گفت: ۶۷۰ محصول در استان همدان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد هستند و کارشناسان بر فرآیند تولید آن‌ها نظارت مستمر دارند.

 یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای صادرات استان همدان امسال هدفگذاری شده و محصولات کشاورزی مانند کشمش، صنایع دستی به ویژه سفال و چینی آلات بهداشتی، مواد پتروشیمی و شیمیایی، موتور کولرآبی، سیمان، مواد معدنی و شیرخشک صنعتی برخی از اقلام سبد صادراتی استان همدان هستند که استاندارد بر صادرات تعدادی از آن‌ها نظارت دارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.