مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری بیش از ۹۷۶ هزار تن فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره) در نیمه نخست امسال انجام شد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه مجتمع بندری امام‌خمینی (ره) با برخورداری از مزیت‌های بازرگانی و زیرساخت‌های لازم در زمینه‌ی تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی زمینه مساعدی برای فعالیت پایانه‌های نفتی بخش خصوصی فراهم کرده است، گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۹۷۶ هزار تن در این مجتمع بندری از طریق رویه‌های ترانزیت، صادرات و واردات تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با اشاره به تردد ۱۰۰ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بازه‌ زمانی یاد شده، در تبیین دلایل رونق تخلیه و بارگیری این نوع کالا افزود: افزایش تقاضا در بازار‌های جهانی و به دنبال آن افزایش قیمت نفت و مساعد شدن زمینه فعالیت‌های بازرگانی در اثر کنترل شیوع ویروس کرونا از اهم این موارد به شمار می‌روند.

همجواری مجتمع بندری امام خمینی (ره) با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و برخورداری از پسکرانه بندری برخوردار از شبکه مواصلاتی گسترده جاده‌ای با مرز‌های غربی کشور موجب شده این بندر مسیر ترانزیتی مساعدی برای انتقال فرآورده‌های نفتی به شمار آید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.