مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان از محل عوارض دریافتی مالیات بر ارزش افزوده طی نیمه نخست سال جاری به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حسن سجودی مدیرکل امور مالیاتی کردستان امروز با اشاره به اینکه بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری­‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود، اظهار داشت:میزان پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشدی۲.۶۲ برابر داشته است.

میزان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشدی۲.۶۲ برابر داشته است.

سجودی اضافه کرد: شهرداری مرکزی سنندج با ۲۹ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون تومان، سقز با ۱۱ میلیارد و ۸۸ میلیون تومان، شهرداری مریوان با ۸ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان و شهرداری بانه هم با ۷ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.

اوافزود: میزان عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده به شهرداری‌های قروه ۵ میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان، کامیاران ۴ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان، بیجار ۳ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان، دهگلان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و دیواندره هم ۲ میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان  یادآور شد: براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت‌ها می‌شوند که حدود یک هزار و ۷۰۲ نقطه شهری و روستایی در آن از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار شوند.

سجودی گفت:علاوه بر شهر‌های بزرگ استان بیش از ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم به حساب سایر نقاط مشتمل بر شهر‌های کوچک، روستا‌های فاقد دهیاری و روستا‌های دارای دهیاری نیز واریز شده است.

نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و سه درصد عوارض ارزش‌افزوده است که هر ماه این عوارض وصول شده به طور مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.