به مناسبت هفته ناجا صورت گرفت؛

استقرار سیستم‌های اپتیکی و الکترونیکی در مرز‌های خراسان رضوی

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: استقرار کامل تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی در مرز‌های خراسان رضوی از برنامه‌های پیش رو و مهم است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در حاشیه نشست خبری با حضور محدودی از اصحاب رسانه و مجید شجاع فرمانده انتظامی صورت گرفت. مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ضمن تبریک هفته ناجا گفت: مرزبانی نیروی انتظامی خراسان رضوی به مناسبت هفته نیروی انتظامی بیش از صد برنامه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها میتوان به برگزاری مسابقات بومی و محلی در شهرستان‌های مرزی در ۷ رشته از جمله در سرخس، خواف و درگز اشاره کرد.

او افزود: نشست مرزبانان و مرزنشینان باحضورحسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مرکز فرماندهی و با حضور فرماندهان در حضور رسانه استان اجرا میشود، دیدار با خانواده‌های شهدا و متولیان مرزبان که در حین خدمت بر اثر ابتلای به کرونا فوت شده اند در این هفته انجام خواهد شد، اکران تیزر مرزبانی در ۸ نقطه از استان انجام میشود که از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های هفته ناجا است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه مرز دوغارون یکی از مهم‌ترین معابر اصلی کشور بین ایران و افغانستان است ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد از تعاملات اقتصادی و تجارت با افغانستان ازین مرز است که امنیت آن توسط نیرو‌های مرزبانی تامین میشود

شجاع بیان کرد: در حادثه اخیر که در مرز دوغارون رخ داد در پایانه، گمرک و حتی منطقه ویژه یک ایستگاه آتش نشانی و نیروی متخصص خاموش کردن سوخت وجود نداشت و سوال من این است چرا در این منطقه حساس امکانات در حوزه بحران کم است؟


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: روزانه بیش از ۵۰ تانکر در این مرز جابه جا میشود بدون هیچ امنیتی برای مرزبانان که وظیفه شان دفاع از مرزها است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی به سی و نه میلیارد ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده امسال اشاره و تاکید کرد: کالا‌های کشف شده ارزاق عمومی و کالا‌هایی بودند که اجازه ورود به کشور را از طریق مرز‌ها نداشتند.

شجاع با اشاره به اینکه در حوزه ورود و خروج ۷ پایگاه وجود دارد که تامین امنیت آن با مرزبانان است، اظهار کرد: امسال همچنین ورود ترانزیت‌های قاچاق به داخل استان کاهش پیدا کرده است و کمترین ورود مواد مخدر را از مرز‌ها داریم که بیشتر ورودی‌ها بیشتر از انتهای جنوبی استان بوده است.

او افزود: استقرار کامل تجهیزات پهپادی، سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی در مرز‌ها از جمله برنامه‌های پیش رو است، زیرا پیشرفت در این زمینه علاوه بر اشراف حداکثری بر مرز‌ها کاهش شهدای مرزبانی را به همراه خواهد داشت.


انتهای پیام //س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
خدا مرزبانان رو حفظ کنه
آخرین اخبار