نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به اتهام زنی خبرنگار وال استریت ژورنال درباره تعلل ایران برای بازگشت به مذاکرات وین واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پاسخ به اتهام زنی خبرنگار وال استریت ژورنال درباره تعلل ایران برای بازگشت به مذاکرات در توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: نباید فراموش کنیم که دولت جدید ایران در پایان آگوست تشکیل شده است که به این مفهوم است که کمتر از دو ماه از تشکیل آن می‌گذرد. در خصوص آمریکا، دو ماه زمان برد که آماده مذاکرات وین شوند. اما زمان آن رسیده است که این روند از سرگرفته شود.

پیش از این لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در توئیتی نوشته بود: اکنون شش ماه و هفت روز از آغاز مذاکرات در ۲ آوریل می‌گذرد. این شامل دو ماه و ۱۸ روز مذاکره می شود و باقی آن مربوط به دوره سه ماه و ۱۹ روزه از زمانی می‌شود که دولت جدید ایران این دوره را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان مقام‌های مختلف درباره احیای برجام در وین اتریش انجام شده است. بنابر اعلام مقام‌های مختلف تاکنون پیشرفت خوبی حاصل شده، اما اختلافاتی پابرجاست. آمریکا که با خروج یکجانبه از این توافق، تحریم‌های ایران را در عهدشکنی آشکار بازگرداند اکنون می‌گوید توپ در زمین ایران است در حالی که نشان داده است که به عهد خود وفادار نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار