وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی راه حل دو دولتی را رد کرده و در حال جایگزینی رژیمی آپارتاید است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) اعلام کرد رژیم صیهونیستی با حمایت از حملات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم فلسطین در اراضی اشغالی در حال جایگزینی راه‌ حل مسالمت‌آمیز دو دولتی شدن با یک رژیم آپارتایدی است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولیت تمام حملات و تنش‌آفرینی‌ها از سوی نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست بر عهده مقامات اسرائیل است. این رژیم روزانه با اقداماتی که انجام می‌دهد بر گوش و چشم جامعه بین‌المللی مهر می‌زند و  به طور مداوم به هرج‌ و مرج و درگیری دعوت می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حملات روزانه شهرک‌نشینان به شهروندان فلسطینی و اموال آن‌ها در کرانه باختری یک نقشه برای الحاق این کرانه به سرزمین‌های اشغالی است. شهرک‌نشینان دائما با حمایت نظامیان صهیونیست در سراسر کرانه باختری به فلسطینیان و اموال آن‌ها آسیب می‌زنند. ما به شدت این عمل را محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه فلسطین افزود: هر روز محدودیت‌های شغلی بیشتری برای فلسطینیان وضع می‌شود حتی برای کشاورزان قانون گذاشته اند که برای دسترسی به درختان و زمین‌هایشان باید از ارتش اسرائیل مجوز دریافت کنند. مقامات اسرائیل از شبه نظامیان شهرک‌نشین حمایت می‌کند و آن‌ها نیز دائما به فلسطینی‌ها متعرض می‌شوند.

این وزارتخانه در پایان نیز از جامعه بین‌المللی و آمریکا خواست تا برای حمایت از فلسطینی‌ها و اجرای صلح در این مناطق تلاش کافی را بکنند.

از آغاز روند صلح در کنفرانس مادرید در سال ۱۹۹۱، فلسطینیان با گزینه «راه حل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی» در سرزمین فلسطین موافق بوده‌اند. اما روند صلح از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل امتناع رژیم صهیونیستی از توقف شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی و پذیرش مرز‌های ۱۹۶۷ به عنوان مبنایی برای مذاکره برای تاسیس کشور فلسطین متوقف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار