دادگستری لرستان بدنبال ترویج فرهنگ صلح و سازش است

رییس کل دادگستری لرستان گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش از سیاست‌های محوری قوه قضاییه و استان نیز بدنبال تبیین این مهم بین مردم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،محمد رزم،رییس کل دادگستری لرستان در مراسم صلح و سازش یک فقره پرونده قتل در روستای شرف بگ از توابع بخش بیرانوند اظهار کرد:صلح و سازش یکی از سیاست های محوری قوه قضاییه، سند تحول قضایی و مورد تایید مقام معظم رهبری است.

وی به جایگاه گذشت و سازش در آموزه های دینی اشاره کرد و افزود: این فرهنگ و منش خداپسندانه در آیات قرآنی، احادیث و روایات از قداست بالایی برخوردار است که موجب اخوت، برادری، اتحاد، انسجام و تقویت مسلمانان و اسلام در جامعه، منطقه و سطح بین الملل می شود.

رییس کل دادگستری لرستان به سازش بین طرفین دعوی اشاره کرد و گفت: ایل بیرانوند یکی از ایلات بزرگ این استان است که مردمانی با گذشت و با سخاوت دارد و تمرکز جمعیتی این ایل در بخش بیرانوند می باشد.

رزم افزود: تعداد قابل توجهی از مردمان این ایل در شهر های خرم آباد، بروجرد، پلدختر و استان های ایلام و خوزستان ساکن هستند که جمعیت آنها نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

وی به مبارزات ایل بیرانوند با رژیم ستمشاهی اشاره کرد و یادآور شد: این ایل دارای مردمانی سنتی، مذهبی، انقلابی و ولایتمدار است که در مبارزه با رژیم طاغوت و استبداد رضا شاه پیشتاز بودند و این موضوع در تاریخ هم ثبت شده است.

وی افزود: ایل بیرانوند در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۶۰۰ شهید والا مقام به نظام مقدس جمهوری اسلامی در دفاع از تمامیت ارضی کشور سنگ تمام گذاشته و تعداد ۱۲۰ نفر از این شهدا نیز ساکن بخش بیرانوند هستند.

رییس شورای قضایی لرستان با تقدیر از گذشت اولیا دم گفت: این اقدام، بزرگ و وصف ناشدنی و این خصلت از ویژگی های برجسته ایل بیرانوند است که به خصلت های حسنه گذشت، مردانگی و جوانمردی مشهور هستند.

رزم با تاکید بر صلح و سازش و گذشت اولیای دم در پرونده های قتل افزود: رضایت با شجاعت، بردباری و مناعت طبع اولیا دم در پرونده های قتل یکی از موضوع های مهم و ریشه دار در استان لرستان است.

وی با بیان اینکه بیشترین صلح و سازش در ایل بیرانوند اتفاق افتاده است گفت: قتل یک شخص مساوی از بین رفتن بشریت است اما گذشت از حق و حقوق شرعی و قانونی کار افراد بزرگ و بزرگ اندیش است که بدنبال کینه، تفرقه و انتقام جویی شخصی نیستند.

انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.