استاندار کردستان گفت: اتصال ریلی و ساخت ایستگاه راه‌آهن همدان - سنندج فردا به پایان می‌رسد و این پروژه تا دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهمن مرادنیا استاندار کردستان در مراسم تجلیل از پیمانکاران و مشاوران پروژه‌های عمرانی کردستان اظهار داشت: طرح بزرگ راه آهن همدان_سنندج ظرف ۲ ماه آینده  به بهره‌برداری می رسد که حاصل تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران و مشاورانی است که در ۲ سال اخیر، تمام توان خود را برای اتمام آن بکار بستند.

مرادنیا با ابراز تاسف از نقش کمرنگ پیمانکاران در پروژه‌های بزرگ استان از آن‌ها خواست با همکاری و هم افزایی، نقش پررنگ تری در اجرای این پروژه‌ها داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش مان را به کار بگیریم و اعتماد به نفسمان را بالا ببریم و نقش بیشتری در اجرای پروژه‌های بزرگ داشته باشیم.

استاندار کردستان در ادامه از برخی مدیران ملی که خود را در قبال مردم و توسعه کردستان موظف دانستند تقدیر کرد و از جمله این مدیران به آقایان دکتر نوبخت، دکتر عدل، مهندس نظری، مهندس علیزاده، دکتر خادمی، مهندس خطیبی و … اشاره کرد.

مرادنیا اقدامات انجام شده درحوزه آب در استان را انقلاب توصیف و به نقش بسزای وزارت نیرو در این زمینه اشاره کرد و افزود: انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم، از سد ژاوه به سد سورال و از سد سیازاخ به بیجار و دیواندره، هر کدام ۲ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است.

او با بیان اینکه ۳ پروژه راه آهن سنندج، جاده مریوان و کوریدور شمال جنوب توسط شرکت زیرساخت کشور انجام شده ،اظهار داشت: به گفته مدیرعامل این شرکت ۲۰% از کل اعتبارات سال گذشته این شرکت در این ۳ پروژه هزینه شده است.

استاندار کردستان اضافه کرد: روز دوشنبه هفته جاری ریل گذاری راه آهن سنندج به پایان می‌رسد و روز سه شنبه اتمام ریل گذاری رسما اطلاع رسانی می‌شود و ان شاالله تا ۲ ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

مرادنیا همچنین گفت: با احداث جاده مریوان مردم حس خوبی دارند و احساس می‌کنند حاکمیت آن‌ها را دیده و به رفاه و امنیت آن‌ها اهمیت میدهد.

او  از برنامه ریزی برای تامین آب شرب سالم برای همه شهر‌های استان تا سال ۱۴۲۵ و در حال اجرا بودن این برنامه‌ها خبر داد و افزود: در حوزه کشاورزی نیز با همت مدیران، گام‌های خوبی برداشته شده است.

طول خط آهن تهران، همدان - سنندج ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.