بلاتکلیفی پروژه چهل اختران قم ۱۰ ساله شد / ساماندهی همچنان زیر ریل وعده های ناتمام

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر آخرین وضعیت ساماندهی پروژه چهل اختران را تشریح کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیرضا خاکی،مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر  با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی پروژه چهل اختران اظهار کرد: طرح ساماندهی محدوده چهل اختران ۱۰ سال پیش با منابع آن زمان به تصویب رسید.

او با مطرح کردن مشکلات تملک این محدوده در گذر زمان افزود: متأسفانه عمده مشکلات پروژه مربوط به تحقق نیافتن بودجه و افزایش قیمت‌ها در سال‌های گذشته است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر از برگزاری جلسات متعدد با اهالی و معتمدین محل خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ساماندهی بخش نخست پروژه که تملک و تخریب آن به پایان رسیده در دستور کار قرارگرفته است.

او مشخص شدن سهم شهرداری را در ساماندهی فاز نخست پروژه موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: شهرداری در حال تهیه برنامه و طرح برآورد هزینه‌ها بوده و امیدواریم تا پایان سال اقدامات بهسازی به اتمام برسد.

خاکی با تأکید بر اختصاص منابع دولتی برای ساماندهی نهایی پروژه چهل اختران اذعان کرد: متأسفانه با بلاتکلیفی طرح ۴۸ هکتاری این پروژه ساماندهی نخواهد شد و شهرداری در حال پیگیری این طرح است.

او  شأن و جایگاه امامزاده حضرت موسی مبرقع (ع) و هیئت چهل اختران و همچنین سوابق تاریخی منطقه را یادآور شد و مطرح کرد: شهرداری پیگیر طرح ساماندهی موقت در این محدوده نیز بوده و امیدواریم بتوانیم درشان و جایگاه شهروندان کاری انجام دهیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار