استوری با نام تجاری "لحظه‌ها"، برای اولین بار در یک پیام‌ رسان ایرانی در آیگپ ایجاد شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به بهانه ارائه سرویس لحظه‌ها (استوری) در پیام رسان آیگپ که برای اولین بار در یک پیام‌ رسان ایرانی ارائه شده است، علی اصغر تقوی، عضو هیات مدیره و معاون فنی آیگپ توضیحات جامع و کاملی را دراین خصوص ارائه داد.

آیگپ برای اولین بار استوری را به پیام‌ رسان‌های ایرانی آورد

تقوی در ابتدای صحبت‌هایش درباره اضافه شدن سرویس لحظه‌ها به آیگپ گفت: "آیگپ در مسیر توسعه قابلیت‌های پیام‌ رسانی خود، برای اولین بار در بین پیام‌ رسان‌های ایرانی موفق به ایجاد سرویس استوری با نام تجاری "لحظه‌ها" و یا moments شد. این که ما در تیم طراحی و تحقیق و توسعه آیگپ چگونه به این نتیجه رسیدیم که این سرویس می‌تواند مورد پسند کاربران قرار بگیرد، بررسی و مطالعات جدی بود که در این خصوص انجام شد، به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنم."

معاون فنی آیگپ در ادامه اظهار داشت: "نکته اول این که استوری اولین بار با پلتفرم اسنپ چت عرضه شد و در آن زمان طی مدت بسیار کمی، محتوای کوتاهی توسط اسنپ چت عرضه می‌شد و بسیار هم مورد توجه کاربران قرار گرفت. بعد از اسنپ چت پلتفرم‌های بزرگ دنیا همچون اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و... شروع به توسعه این فیچر کردند. آخرین پلتفرم بین‌المللی هم که این سرویس را عرضه کرد لینکدین بود."

عضو هیات مدیره آیگپ در خصوص آمار ارائه شده درباره تعداد کاربران استوری در پلتفرم‌های مختلف گفت: "به آمار و ارقام توجه کنید؛ تعداد کاربران فعال به‌ صورت روزانه که از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند، ۵۰۰ میلیون نفر است. در واتساپ این عدد به ۴۵۰ میلیون نفر می‌رسد و در فیسبوک ۳۰۰ میلیون و در اسنپ چت ۱۹۱ میلیون نفر است. همه این موضوعات و اعداد و ارقام ما را بر آن داشت که این سرویس مورد پذیرش کاربران خواهد بود."

وی ادامه داد: "از بُعد تجاری و کاربری، اعداد و ارقام دیگری نیز وجود دارد. اگر یک بررسی اجمالی بر روی اینستاگرام به عنوان لیدر این حوزه داشته باشیم، نشان می‌دهد که ۸۶.۶ درصد از کاربران اینستاگرام از استوری استفاده می‌کنند که این عدد، رقم بسیار بالایی است. ۹۶ درصد از کمپین‌های تجاری در حوزه بازاریابی دیجیتال در ۶ ماه آینده یک بخشی از بودجه خود را صرف استوری خواهند کرد. تاثیرگذاری استوری بسیار سریع‌تر از دیدن پست‌ها است و آمار‌ها نشان می‌دهد که استوری ۱۵ درصد سریع‌تر از پست دیده می‌شود و یک سوم از استوری‌هایی که مشاهده می‌شود هم استوری‌هایی است که توسط کاربران نهایی (B۲C) دیده می‌شود. این‌ها به طور کلی نشان می‌دهد که تاثیرگذاری استوری در دنیا به چه صورت بوده است."

بعضی از آمار‌ها در بحث استوری بسیار جالب است ۷۰ درصد از کاربران که اساسا در دنیای دیجیتال به دنیا آمدند و زندگی کردند، استوری را می‌بینند. یک نسل قبل از این کاربران، حدود ۵۹ درصد هستند که استوری‌ها را می‌بینند و دنبال می‌کنند. ۶۱ درصد از اینستاگرامر‌ها معتقدند که ما با استوری متوجه می‌شویم که دوستان‌ مان در حال حاضر مشغول چه کاری هستند. ۸۳ درصد از استوری‌هایی که در اینستاگرام دیده می‌شود، از استیکر در آن استفاده می‌کنند. استیکر ویژگی‌ بود که ما در دور قبلی به قابلیت‌های پیام‌ رسان آیگپ اضافه کردیم.

علی اصغر تقوی

زنجیره محصولات پیام‌ رسانی آیگپ در حال کامل شدن است

تقوی تاکید کرد: "اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که زنجیره محصولات پیام‌ رسانی آیگپ در حال کامل شدن است. وجود استیکر و استوری در نسخه بعدی آیگپ قطعا ویژگی‌های جالبی را برای کاربران ایجاد خواهد کرد."

وی همچنین به نکته جالب توجهی در خصوص تاثیر استوری در زندگی مردم آمریکا اشاره کرد و گفت: "یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد که ۷۳ درصد از مردم آمریکا معتقدند که با دیدن استوری‌ها تجربه‌های جدیدی را به دست می‌آورند که در زندگی روزمره اصلا با آن‌ها مواجه نبودند."

به لحاظ آماری به یک نکته دیگر نیز اشاره کنیم که آمار نشان می‌دهد ۳۶ درصد از استوری‌هایی که استفاده می‌شود برای تبلیغ یک محصول است و این عدد بیانگر این است که در بحث تجاری، استوری می‌تواند کمک خوبی برای کاربران باشد. ۲۲ درصد از استوری‌ها نیز احوالات درونی انسان‌ها است. هر رویداد جالبی قابلیت استوری شدن دارد. ۱۴ درصد از استوری ها، محتوایی است که اینفلوئنسر‌ها به عنوان یک مطلب پیشرو و تاثیرگذار آن را استوری می‌کنند و این اعداد نشان می‌دهد که استوری هم در مارکت و هم در احوالات شخصی به انسان‌ها کمک می‌کند.

نام تجاری "لحظه‌ها" برای استوری در آیگپ

علی اصغر تقوی درباره نام تجاری سرویس استوری در آیگپ اظهار کرد: "همانطور که پیش از این به آن اشاره شد، استوری در پلتفرم‌های مختلف با نام‌های تجاری اختصاصی آن پلتفرم ایجاد شده است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فیسبوک و اینستاگرام با نام "استوری" عرضه می‌شود، اما در واتساپ ما این سرویس را با نام "استاتوس" می‌شناسیم. ما هم در آیگپ این سرویس را با نام تجاری "لحظه‌ها" یا "moment" عرضه می‌کنیم و امیدواریم مورد پذیرش کاربران قرار بگیرد. به لحاظ فنی به اختصار باید گفت که باتوجه به مهندسی مجددی که ما لایه core پیام‌ رسان‌مان را انجام دادیم این قابلیت برای تیم فنی ما ایجاد شده است که بتوانند سرویس‌های پیشرو دنیا را ایجاد کند."

به این دلیل که داشتن پرفورمنس سرویس برای ما بسیار حائز اهمیت بود و این که این سرویس بتواند با بقیه سرویس‌ها سازگاری داشته باشد ما از معماری event the event استفاده کردیم که performanse سیستم را برای ما تضمین می‌کند و سعی می‌کنیم به واسطه توسعه‌ای که انجام دادیم، تجربه خوبی را برای کاربران‌مان ایجاد کنیم.

آیگپ

لحظه‌ها در آینده توسعه می‌یابد

علی اصغر تقوی امکانات "لحظه‌ها" در آیگپ را قابل تامل دانست و گفت: "در حال حاضر سرویس "لحظه‌ها" در آیگپ قابلیت‌هایی دارد و کاربر می‌تواند متن و ایموجی را لحظه کند. می‌تواند از تصویر برای ایجاد لحظه استفاده کند و این تصویر می‌تواند هم از گالری انتخاب شود و هم مستقیما با دوربین گرفته شود. می‌توان تعداد بازدید‌ها و افرادی که آن لحظه را بازدید کردند را نیز متوجه شد."

وی ادامه داد: "این سرویس قطعا در آینده توسعه پیدا خواهد کرد. آیگپ در ورژن بعدی، مباحت privacy roll را در سرویس لحظه‌ها ایجاد خواهد کرد. قابلیت استفاده از استیکر را در لحظه اضافه خواهیم کرد. وب لینک پشت لحظه قرار خواهد گرفت تا در مباحث تجاری بهره برداری بهتری برای کاربران صورت پذیرد و همچنین قابلیت استفاده از ویدئو و منشن کردن نیز به لحظه اضافه خواهد شد و در نهایت نیز باید بتوان امکان لایو ویدئو را داشته باشیم."

معاون فنی وعضو هیات مدیره آیگپ در پایان تاکید کرد: "امیدواریم که کاربران تجربه خوبی را در استفاده از آیگپ با امکانات این پیام رسان داشته باشند."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار