ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: به شرط تامین امنیت رانندگان توسط کشور افغانستان، فعالیت در مرز دوغارون ۲۴ ساعته می‌شود.

امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: مقرر شد پس از تامین امنیت رانندگان و ایجاد محوطه‌ها توسط افغانستان، فعالیت‌ها در مرز دوغارون ۲۴ ساعته شود.

او افزود: بر اساس توافق‌های انجام شده در سفر استاندار خراسان رضوی به افغانستان، پس از تامین شرایط ذکر شده ۲۴ ساعته شدن فعالیت‌ها در مرز دوغارون در مدت ۱۰ روز اجرا می‌شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: هدف از ۲۴ ساعته شدن مرز دوغارون، تسهیل تجارت، تسریع تبادل کالا و کاهش توقف محمولات است که کاهش هزینه‌های حمل و نقل را در پی خواهد داشت.

او بیان کرد: طرف افغانستانی هم برای ۲۴ ساعته فعالیت‌های مرزی اعلام آمادگی کرده و با توجه به ظرفیت گمرک اسلام قلعه نباید مشکلی برای پذیرش شبانه روزی کامیون‌ها داشته باشد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از محمولات در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و بازارچه مرزی در کامیون‌های افغانستانی باگیری می‌شود؛ تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون زیرساخت‌های مناسبی برای انتقال کالا‌ها دارد و می‌تواند در ۲۴ ساعته شدن فعالیت‌های مرز موثر باشد.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.