براری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تسریع پیشرفت‌ها در فضا با مطالبه عمومی در جامعه

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: همراهی و مطالبه عمومی در جامعه باعث تسریع پیشرفت‌ها در حوزه فضایی خواهد شد.

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آموزش‌های عمومی باعث می‌شوند تا شهروندان وکاربران نهایی خدمات شهروندی به اهمیت و آثار خدمات ماهواره‌ای پی ببرند.

او افزود:  سازمان فضایی ایران وپژوهشگاه فضایی از مجموعه وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم همواره آماده جذب وهمکاری با نخبگان حوزه فضا هستند. هیچ زمانی هیچ محدودیتی برای دریافت و بررسی ظرفیت نخبگانی وجود ندارد. این امر همواره مورد توجه بوده و اکنون نیز برخی از نخبگان با سازمان فضایی و پژوهشگاه‌ها همکاری دارند.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: ارتباط و تعامل منطقه‌ای سازمان فضایی با ارگان‌های منطقه‌ای از جمله اپسکو وایزنت برقرار است در این راستا تبادلات ارزشمندی در خصوص اتخاذ تمهیدات لازم جهت استفاده صلح آمیز از فضا به عنوان میراث بشریت انجام می‌گیرد. در عین حال ارتباط وهمکاری دو جانبه نیز با کشور‌های همسایه برقرار بوده و پروژه‌های مشترک دانشجویی در جریان اقدام است. همراهی و مطالبه عمومی در جامعه باعث تسریع پیشرفت‌ها در حوزه فضا و سازمان فضایی خواهد شد.

او گفت:  همان گونه که مطلع هستید سازمان فضایی به عنوان آژانس فضایی جمهوری اسلامی ایران نماینده بین المللی کشور در حوزه غیر نظامی فضا است. همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی با کشور‌های دیگر در خصوص مواردی از قبیل تدوین وتصویب لوایح، تثبیت فرصت‌های برابر در مدارات زمین، تبادل داده‌های ماهواره‌ای در مواقع عادی وخاص به منظور کمک به مدیریت مسائل ژئوپلتیک و راهبردی است.

براری در پایان تصریح کرد: از جمله اقدامات مهم همکاری‌های بین المللی در گذشته نزدیک می‌توان به برگزاری کارگاه بین المللی در راستای مبارزه با خشکسالی با همکاری و میزبانی سازمان فضایی و دفتر امور ماوراء جو اتحادیه اروپا اشاره کرد که در تابستان گذشته با موفقیت برگزار شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار