اجرای مانور نظامی چین در نزدیکی تایوان

چین از برگزاری مانوری نظامی در استان مجاور با تایوان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد مانور نظامی و عملیات فرود نیرو‌ها در ساحل را در استان مجاور تایوان به انجام رسانده است؛ هرچند اشاره‌ای به ارتباط این مانور با تنش‌های کنونی با تایوان نکرد.

روزنامه ارتش آزادیبخش خلق چین در گزارشی کوتاه اعلام کرد این مانور‌ها در روز‌های اخیر در بندر جنوبی استان فوجیان (که از شرق با تنگه تایوان همسایه است) به انجام رسیده است.

در ویدئوی منتشر شده از این عملیات، قایق‌های کوچک سربازان در این مانور به ساحل یورش برده و اقدام به انداختن نارنجک‌های دودی می‌کنند؛ از سیم‌های خاردار رد شده و سنگر‌هایی را داخل شن‌ها حفر می‌کنند.

طبق گزارش رویترز، به نظر می‌رسد در این مانور شمار اندکی از نیرو‌ها حضور داشته باشند. همچنین طبق اعلام این خبرگزاری بر اساس تصویری که از این رزمایش منتشر شده، به هنگام عملیات هوا صاف و آرام بوده که این نشانگر آن است که این رزمایش امروز (دوشنبه) به انجام نرسیده است؛ چرا که جنوب استان فوجیان در حال حاضر تحت تأثیر طوفان گرمسیری بین تایوان و فیلیپین قرار گرفته است.

پیشتر تسای اینگ ون، رئیس تایوان در سخنانی اعلام کرده بود این منطقه در برابر چین سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

رئیس تایوان روز یکشنبه در سخنرانی خود گفت: کشور ما به تقویت دفاعی خود ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس نمی‌تواند این سرزمین را مجبور کند مسیری را که چین برای ما تعیین کرده است، بپذیرد. مردم فشار‌های چین را از یاد نخواهند برد.

وی در سخنرانی خود گفت: در زمان شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، پکن فشار نظامی و سیاسی را بر تایوان برای پذیرش حکومت این کشور افزایش داده است. این شامل مأموریت‌های مکرر نیروی هوایی چین در منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان می‌شود.

گفتنی است چین، تایوان را یکی از استان‌های خود قلمداد می‌کند و منتظر اتحاد مجدد با آن است. این در حالی است که تایوان با دفاع از آزادی و دموکراسی خود، چین را مسئول این تنش‌ها می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار