فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان موسسات خدمات حفاظتی و مراقبی را بازوان توانمند پلیس در تأمین امنیت محلات، موسسات و شرکت‌ها و مراکز تجاری دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرداراحمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در جلسه تعاملی پلیس استان با مدیران عامل و پلیس یاران موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی  با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت شرکت‌های مراقبتی و حفاظتی، و نقش عملکرد آن‌ها در ایجاد امنیت پایدار در محلات و مراکز خرید، گفت: از آنجا که امنیت اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین نیاز برای افراد جامعه است، نیروی انتظامی تصمیم دارد بخشی از اقدامات خود را تحت عنوان برون سپاری، در راستای ایجاد امنیت محلات و مراکز تجاری بزرگ، به شرکت‌های خصوصی مراقبتی و حفاظتی واگذار کند.

این مقام ارشد انتظامی، با بیان این که بیش از ۲ دهه است که از فعالیت این قبیل شرکت‌ها در سطح کشور می‌گذرد، افزود: امروزه در اکثر کشور‌ها مراقبت از محلات و حتی تفرجگاه‌ها بر عهده نیرو‌های حفاظتی و مراقبتی است.

وی با بیان اینکه پلیس با قاطعیت از نیرو‌های مراقبتی و حفاظتی حمایت خواهد کرد، گفت: در کشور ما صد‌ها شرکت مراقبتی و حفاظتی به ثبت رسیده و تحت نظر پلیس پیشگیری فعالیت دارند و هزاران نیروی کار نیز به عنوان نگهبان و نیروی امنیتی این شرکت‌ها در حال خدمات رسانی به هموطنان هستند.

فرمانده انتظامی استان، با اشاره به این که شرکت‌های مراقبتی و حفاظتی در کنار پلیس می‌توانند خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهند، تصریح کرد: پلیس در کنار نیرو‌های حفاظتی و مراقبتی از مجتمع‌های بزرگ، مراکز تجاری، پاساژ‌ها و مجتمع‌های مسکونی در شهر هامحافظت خواهد کرد و باید این مسئله با جدیت دنبال شود چرا که با توجه به فرا رسیدن پایان سال و اقدام شهروندان به خرید، تامین امنیت محلات و مراکز خرید از اولویت‌های پلیس است.

سردار طاهری با اشاره به اینکه پلیس از مدیران شرکت‌های مراقبتی انتظار دارد، ارتباط مستمری با پلیس پیشگیری ناجا برقرار کنند، بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت، بایستی بین پلیس و شرکت‌های مراقبتی و حفاظتی ارتباط مستمر برقرار شود، آن‌هم با نگاه ارتقای امنیت و ثبات آن در سطح شهر، تا با همکاری و تبادل نظرات با این شرکت‌ها امنیت جامعه ارتقا یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام فعالیت‌ها و اقدامات شرکت‌های مراقبتی و حفاظتی باید تحت نظر پلیس باشد و افراد موسس این شرکت‌ها باید در ارتباط مستمر با پلیس باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار