معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۶۰ درصد از بافت‌های فرسوده شهری مشکلات زیرساختی دارند که باید رفع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، معروفی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۶۰ درصد از بافت‌های فرسوده شهری مشکلات زیرساختی دارند که با رفع این مشکلات، تمایل مردم برای بازسازی محله و همچنین تداوم سکونت در آنجا، افزایش می‌یابد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بافت تاریخی قزوین سال ۹۶ به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسیده است و ساخت و ساز و ارتفاع ابنیه در این بافت، نسبت به سایر نقاط شهری، متفاوت است.

وی افزود: بافت‌های تاریخی شهر قزوین، قابلیت‌های منحصر به فردی دارند و باید اقدامات خاصی برای احیای آن‌ها و جذب گردشگر انجام شود.

 معروفی تصریح کرد: با تسهیلاتی که به پلاک‌های بافت‌های فرسوده تعلق گرفت، با نوسازی و بهسازی بافت‌های شهری روبه رو شدیم که در رویکرد جدید به مسائل اجتماعی و اقتصادی بافت‌های فرسوده نیز توجه می‌شود.

وی افزود: در موضوع احیای بافت‌های فرسوده هر منطقه، ابتدا باید معضلات اجتماعی محله‌ها شناسایی شوند، سپس به موضوع بازآفرینی شهری وارد شویم.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در بازآفرینی و شناسایی بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند مشارکت همگانی مردم برای شناسایی معضلات محله‌ها برای احیای بافت‌های فرسوده هستیم.

به گفته معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان، بیش از ۵۰ درصد از شهر‌های استان قزوین تحت پوشش مطالعات بازآفرینی شهری و یا طرح‌های مصوب قرار گرفته اند.

وی افزود: برای احیای بافت فرسوده باید از محرک‌های توسعه مانند پارک‌ها و فضای سبز استفاده کنیم.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : نما‌های رومی با اقلیم و فرهنگ مردم قزوین مطابقت ندارد و خوشبختانه در سال‌های اخیر، استفاده از نمای آجری در ساخت و ساز‌های شهری، افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.