ایلان ماسک در جلسه سهامداران شرکت تسلا اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ شاهد تولید اتومبیل‌های سایبرتراک به صورت انبوه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از autoexpress، ایلان ماسک، مدیرعامل اجرایی شرکت تسلا اعلام کرد که خودروی تسلا سایبرتراک در سال ۲۰۲۳ به صورت گسترده تولید خواهد شد. این شرکت تولید کننده خودرو‌های الکتریکی اوایل امسال اعلام کرده بود که تولید این خودرو‌ها به تعویق افتاده و به دلایل مختلفی از جمله کمبود جهانی تراشه تا سال ۲۰۲۲ برای فروش به بازار عرضه نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


در جلسه اخیری که سهامداران این شرکت آمریکایی داشتند همچنین تایید شد که تولید خودروی Tesla Semi و همینطور نسل دوم خودروی اسپرت تسلا رودستر نیز در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

نمایشگر خودروی تسلا

ایلان ماسک همچنین اعلام کرد که تسلا دفتر مرکزی خود را از کالیفرنیا به آستین در تگزاس تغییر خواهد داد و از طرفی به حضورش در غرب آمریکا ادامه خواهد داد.

ماسک در مورد تولید خودرو‌های سایبرتراک گفت: "امسال مشکلاتی از جهت تامین قطعات وجود داشت و مسئله کمبود تراشه‌ها نبوده است. به احتمال فراوان تا پایان سال آینده شاهد آغاز تولید سایبرتراک خواهیم بود و در سال ۲۰۲۳ به تولید انبوه خواهیم رسید. خوشبختانه می‌توانیم خودرو‌های Semi و نسل جدید رودستر را هم تولید کنیم."

سایبرتراک تسلا

ایلاک ماسک در طی جلسه پرسش و پاسخ سالانه که سال گذشته برگزار شد ضمن اشاره به این موضوع که میزان سفارشات و درخواست‌ها برای خودرو سایبرتراک بسیار زیاد است و به نیم میلیون مورد می‌رسد، ممکن است این خودرو به بازار‌های خارج از ایالات متحده نرسد. با این وجود ایلان ماسک ظرفیت تولید این خودرو را حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار مورد پیش‌بینی کرده است.

ایلان ماسک

ایلان ماسک تایید کرد که نسخه بین المللی سایبرتراک قطعا کوچکتر خواهد بود چرا که نمی‌تواند برای بیشتر بازار‌ها چنین خودروی عظیمی را تولید کرد.

قیمت خودرو‌های جدید سایبرتراک

تمامی خودرو‌های جدید تسلا به صورت زاویه دار هستند و از فولاد ضد زنگ و شیشه‌های ضدگلوله ساخته شده اند. گفته شده که این خودرو می‌تواند اجسامی به وزن ۶ تن را جا به جا کند. قیمت این خودرو‌ها از ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار در ایالات متحده آغاز خواهد شد.

سایبرتراک تسلا در سال ۲۰۲۳ به تولید انبوه می‌رسد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار