شمس اللهی گفت:برقراری ارتباط بین صنایع و دانشگاه‌ها در ایلام یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این نشست که با حضور محمد میرزائی‌حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و نیز روسای واحد‌های پژوهش دو دستگاه برگزار شد با اشاره به اینکه برقراری ارتباط بین صنایع و دانشگاه‌ها یک ضرورت است، گفت: دانشگاه و صنعت به عنوان دو بخش پویا و محوری جامعه، نیازمند همکاری متقابل و موثر هستند و امروزه برقراری ارتباط منسجم و سازمان‌یافته میان صنایع و دانشگاهها، یکی از نیاز‌های اساسی کشور به شمار می‌آید.

شمس اللهی  افزود: شرکت گاز استان ایلام در راستای همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های پژوهش و توسعه فناوری‌ها و رفع نیاز‌های پژوهشی و تحقیقاتی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تفاهم نامه پژوهشی منعقد نموده است.

او اظهار داشت: شرکت گاز استان ایلام نیز در تلاش است تا با گسترش و ارتقای همکاری‌های دو جانبه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، برخی از نیاز‌ها و خواسته‌های فناوری خود را در قالب این ارتباط برآورده کند و از امکانات، استعداد و توانایی‌های دانشگاه‌ها در جهت رفع نیاز‌های پژوهشی و تحقیقاتی بهره گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: این تفاهم‌نامه به منظور بهره‌گیری از تجربیات و توانایی‌های تخصصی و علمی برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز این شرکت منعقد شده و از ظرفیت‌ها و امکانات دو دستگاه در برگزاری سمینارها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در موضوعات تخصصی برای انتقال و توسعه فناوری استفاده می‌شود.

شمس اللهی اضافه کرد: همچنین حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در راستای نیاز‌های تحقیقاتی شرکت در چهار چوب قوانین و مقررات، برگزاری نشست‌های علمی مشترک، انتقال تجربیات و نیاز‌های شرکت به دانشگاه و بالعکس از موضوعات مورد توافق در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.