معاون وزیر خارجه روسیه از احتمال توقف موقت فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک واشنگتن و مسکو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کرملین متوقف کردن موقت فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه و آمریکا را رد نمی‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: با اینکه امکان متوقف شدن فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک واشنگتن و مسکو وجود دارد اما در عین حال، مسکو ترجیح می‌دهد از چنین سناریویی اجتناب کند.

این هشدار در حالی مطرح می شود که ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی به روسیه سفر کرده است و گفته شده  ماموریت اصلی وی ایجاد روابط پایدار و قابل پیش بینی با مسکو بود که بیش از هفت سال است که به سمت تنش در حرکت است.

پس از اقدام قاطعانه مسکو در قبال تحریم‌های آمریکا علیه کارکنان و مقامات دیپلماتیک روسیه، واشنگتن مجبور به حذف برخی از این تحریم‌ها شد.

پیشتر دولت روسیه با بیان آنکه آمریکا باید مصونیت دیپلماتیک سه کارمند سفارتش در روسیه را که متهم به سرقت وسیله‌ای از یک شهروند روس هستند، لغو کند، اعلام کرد: چنانچه آمریکا از این کار امتناع ورزد، این سه کارمند باید هرچه سریعتر خاک روسیه را ترک کنند.

به تازگی منابع خبری از درخواست برخی سناتور‌های آمریکایی برای اخراج ۳۰۰ دیپلمات روس از این کشور خبر دادند. سناتور‌های دموکرات و جمهوریخواه در نامه‌ای خواستند که در صورت عدم صدور روادید بیشتر برای آمریکایی‌ها در راستای فعالیت در اماکن دیپلماتیک واشنگتن در روسیه، ۳۰۰دیپلمات روس را از این کشور اخراج کنند.

پیشتر در ماه اوت وزارت خارجه روسیه، سفارت آمریکا در مسکو را از حفظ، استخدام یا قرارداد با کارکنان روس یا کارکنان سایر کشور‌ها منع کرده بود و به همین دلیل سفارت آمریکا مجبور به اخراج ۱۸۲ کارمند و ده‌ها پیمانکارِ خود شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار