جشنواره صنایع دستی و غذا‌های سنتی با حضور ۵۰ هنرمند در ساوه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جشنواره صنایع دستی و غذا‌های سنتی با حضور هنر دست ۵۰ هنرمند در محوطه مسجد جامع تاریخی ساوه آغاز به کارکرد.

در این نمایشگاه هنرمندان آثار خود از جمله چرم‌دوزی، قالی‌بافی، معرق روی چوب، میناکاری روی سفال و مس و دیگر آثار را به عرصه نمایش گذاشته‌اند.

رضا ایاز رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه در حاشیه افتتاح این جشنواره گفت: این اولین بار است که در این مسجد تاریخی ساوه نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های سنتی برگزار می‌شود.

ایاز افزود: این جشنواره با حضور بیش از ۵۰ هنرمند با مشارکت کمیته امداد امام خمین (ره)، خانه تسهیلگری ساوه و اداره میراث فرهنگی ساوه برگزار شده است و در صورت استقبال مردم این جشنواره تمدید می‌شود.

او اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره انسجام بین هنرمندان و تشویق آن‌ها برای تداوم کار‌های صنایع دستی و همچنین معرفی مسجد جامع به عموم مردم ساوه به عنوان یک اثر تاریخی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه هم گفت: در راستای بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار از یک درآمد مناسب، با همکاری میراث فرهنگی آنان را به سمت صنایع‌دستی سوق دادیم که در کنار تربیت فرزندان در منزل امکان کسب درآمد نیز برای آنان فراهم شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.