معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پدافند غیرعامل علاوه بر تثبیت وضعیت تولید محصولات کشاورزی در توسعه پایدار و ارتقای تامین امنیت غذایی اثر گذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین برزگر معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری درنشست کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه حفظ امنیت غذایی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه زیستی است، افزود: اقدامات پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی دارای حساسیت ویژه است که در توسعه پایدار و ارتقای تامین امنیت غذایی مردم اثر گذار است.

او جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد و امنیت ملی، استفاده حداکثری بهره برداران از منابع و افزایش بهره‌وری را از مهمترین عوامل در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش به کشاورزان و بهره برداران در تولید محصول با کیفیت تاثیر دارد.

برزگر ادامه داد: امنیت غذایی از مهمترین مولفه‌های امنیت و برنامه‌های این سازمان است و سالانه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول غذایی در استان تولید می‌شود که ۱۴ هزار میلیارد تومان ارزش این محصولات است.


بیشتر بخوانید


برزگر افزود: در استان سالانه ۲۰۰ هزار تن محصولات باغی و ۳۳۱ هزار تن شیلات و آبزیان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که این امر در حوزه اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان و حفظ امنیت غذایی پایدار نقش آفرین است و در صورتی که خللی در هر بخش تولید و چرخه عرصه محصولات غذایی ایجاد شود امنیت غذایی تهدید می‌شود.

طهمورث فتاحی دبیر کارگروه پدافند غیرعامل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی گفت: اجرای پدافند غیرعامل موجب کاهش هزینه‌ها، جلو گیری از ابتکار عمل دشمن و اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی و منابع طبیعی می‌شود.

 او افزود: کاهش راندمان تولید و ضربه زدن به بخش تولید و توزیع کالا‌های اساسی از اهداف دشمن در بخش کشاورزی است که با تخصیص اعتبارات ناچیز روند اجرای عملیاتی این طرح امکان پذیر نیست.

فتاحی به تهیه سند راهبردی، کنترل پایش در حوزه بیماری‌های مشترک در بخش کشاورزی، طراحی آموزش مقابله با پدافند غیرعامل و برگزاری رزمایش پدافند به عنوان برنامه‌های مهم در این حوزه اشاره کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار