کمک به کودکان نیازمند با هزینه شخصی زوج میانسال اراکی آغاز شد، اما اکنون به برکت این کمک ها خدمات توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، خیلی از ما دور نیستند خانه‌هایی که به ظاهر نام و نشانی ندارند و شاید هر روز از کنار آن‌ها گذر کنیم، خانه‌های که مامن آرامش کودکان و نوجوانانی است که دست تقدیر و بی مهری روزگار آن‌ها را روانه این اقامتگاه‌های آسمانی کرده است.

زوج میانسال اراکی کمک به کودکان نیازمند را با هزینه شخصی و اجاره یک واحد مسکونی با پذیرش ۴ فرزند کارآغاز کردند، اما اکنون با گذشت ۱۰ سال این کمک‌ها توسعه یافته است.

خانه‌های رئوف و ثامن دو خانه‌ی پرمهر محبتی است که به همت یک زوج میانسال اراکی در قالب موسسه خیریه امام رضا (ع) در اراک چند سالی است که راه اندازی شده است و در خانه‌ی رئوف از کودکان پسر بد سرپرست و بی سرپرست ۶ تا ۱۲ نگهداری می‌شود.

فرجی مدیر موسسه خیریه امام رضا (ع) گفت: ده سال پیش بود که با هزینه شخصی و اجاره یک واحد مسکونی و اخذ مجوز از بهزیستی با پذیرش ۴ فرزند کارآغاز شد.

فرجی افزود: دراین سال‌ها بیش از ۲۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست پذیرش و با کمک مربیان و روانشناسان مراحل تربیتی و آموزشی را پشت سر گذاشتند و به جامعه بازگشتند.

او اضافه کرد: برای گذران زندگی و ارائه خدمات به این کودکان ونوجوانان ماهانه ۹۰ میلیون تومان نیاز است که از محل کمک‌های خیران نیک اندیش تامین می‌شود.

مدیر موسسه خیریه امام رضا (ع) همچنین از ارائه خدمات تا سن ۱۷ سالگی به مددجویان هم گفت و بیان کرد: از ابتدای تاسیس موسسه تا کنون مددجویان بسیاری در ادارات سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی جذب واستخدام شدند و با آغاز زندگی مشترک خود صاحب خانواده شدند.

فرجی کمک خیران و حمایت پدران و مادران معنوی را سبب ادامه فعالیت این موسسه عنوان کرد و نبود خانه مستقل زندگی کودکان و نوجوان در منازل استیجاری را از مشکل اصلی پیش روی این خیریه عنوان کرد.

او افزود: با نیک اندیشی خیران زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی نیز خریداری شده و امید است با جذب بیشتر مشارکت‌ها روند ساخت و ساز آن شتاب گیرد.

هم اکنون ۱۹ کودک در خانه رئوف و ۱۵ نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست در خانه ثامن شهر اراک سکونت دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.