مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت:در حال حاضر ۶ سد مخزنی در نقاط مختلف این استان در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: مطالعات فنی ۹ سد مخزنی دیگر نیز  با اخذ مجوزهای لازم از پارسال در دستور کار قرار گرفته است.

او هدف از مطالعه این سدها را تامین آب پایدار در استان اعلام کرد و افزود: برای تحقق این امر ضروری است مطالعه فنی این سدها تسریع شده و در صورت وجود نواقص و نارسایی‌های فنی سدها  نسبت به رفع آن اقدام شود.

جنگی مرنی از تکمیل مطالعات فنی سدهای سینه سر و توسانلو و تکمیل احداث سد کله‌سر گرمی با توجه به اعتبار مصوب ۱۱۰ میلیارد ریالی قانون بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اتمام عملیات سد تازه کند گرمی  امسال با توجه به اخذ اعتبار مالی جدید و تعیین نهایی پیمانکار تصفیه خانه سد تازه کند مورد تاکید قرار گرفته است.

او ادامه داد:مطالعه سدهای اهل ایمان و اینچه نو در شهرستان مشگین شهر و مطالعات سدهای نیاخرم و مجره و اقدامات اجرایی برای تکمیل سد گیوی شهرستان کوثر و انتخاب پیمانکار سد هشجین در خلخال جزو برنامه‌های اولویت‌ دار شرکت می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه احداث ۱۰ سد بزرگ در استان اردبیل طی سال‌های اخیر اجرایی شده است افزود: از این تعداد سه مورد از سدها در ۲ سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

او درباره عملیات اجرایی سد عمارت شهرستان گرمی افزود: عملیات اجرایی این سد  پیشرفت خوبی دارد و امید است تا پایان امسال آبگیری شود.

 جنگی مرنی اظهار کرد: پروژه احداث سد عمارت شهرستان گرمی با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد به مرحله تکمیل رسیده و عملیات اجرایی این سد توسط پیمانکاران ادامه دارد و در صورت مساعد بودن هوا و تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

او بیان کرد: اعتبارات لازم برای طرح سد عمارت پیش‌بینی شده و با فاینانس یک هزار میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان امیدواری برای تکمیل این سد با مساعد شدن شرایط آب و هوایی منطقه بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل ادامه داد: برای اتمام این پروژه سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تلاش بر این است که این اعتبارت هرچه زودتر تامین شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.