یک مقام آمریکایی افشا کرد که بلینکن در دیدار با همتای صهیونیست خود درباره سرمایه گذاری چینی‌ها در بازار اقتصاد صهیونیست‌ها هشدار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه از دیدار  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با یائیر لاپید، همتای صهیونیستش خبر داد.

این مقام آمریکایی همچنین توضیح داد که در این گفتگو بلینکن در اظهاراتی صریح به صهیونیست‌ها درباره سرمایه گذاری چینی‌ها در بازار اقتصاد صهیونیست‌ها هشدار داده است.

این اظهارات که در جریان یک نشست خبری با خبرنگاران پیش از دیدار سه جانبه بلینکن، لاپید و عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات در واشنگتن صورت گرفت، به نظر می‌رسد که باعث افزایش اختلافات و هشدار‌های آمریکا در رابطه با گرم شدن روابط رژیم صهیونیستی با چین شده است.

در این جلسه مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: «همانطور که وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد، با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان و با دوستان اسرائیلی خود در مورد خطرات ناشی از منافع مشترک امنیت ملی خود که با همکاری نزدیک با چین حاصل می‌شود، صادقانه صحبت خواهیم کرد.»

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: «آمریکا چین را رقیبی می‌داند که نظم بین المللی مبتنی بر قوانین موجود را به چالش می‌کشد و همانطور که قبلا  گفتیم، روابط ما با چین در شرایط رقابتی در صورت امکان مشارکتی خواهد بود.»

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در مصاحبه با تایمز اسرائیل گفت: «مقامات دولت بایدن پشت در‌های بسته نگرانی خود را در مورد سرمایه گذاری چینی‌ها با همتایان اسرائیلی خود مطرح کرده اند.»

به گفته این مقام صهیونیستی، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آماده مذاکره درباره این موضوع در دیدار ماه اوت با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید بود، اما این موضوع هرگز مطرح نشد.

این مقام همچنین اظهار کرد: «اسرائیل مایل است روابط خود با چین را اصلاح کند و از انتقاد درباره سوابق حقوق بشر پکن در مجامع بین المللی دریغ نکرده است!»

دفتر یائیر لاپید هم روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود طرفین در مورد برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین که با هدف احیای توافق هسته‌ای انجام می‌شود به بحث و گفتگو بپردازند.

سفر دو روزه لاپید به آمریکا پس از نشست خصوصی لاپید با بلینکن و دیدار سه جانبه بعدی با بن زاید به پایان می‌رسد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز در دیدار‌های جداگانه‌ای با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات گفتگو خواهد کرد. این نخستین دیدار در این سطح از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکاست.

قابل ذکر است که چندی پیش نیز در سفر مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی به واشنگتن، مقامات دولت بایدن در مورد تهدید‌های سرمایه‌گذاری‌های چین در زیرساخت‌های اصلی و فناوری پیشرفته در اراضی اشغالی به او هشدار داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
اینا قلاده هاشون دست همدیگست...
آخرین اخبار