سازمان فضایی ناسا به تازگی اولین ویدئوی ثبت شده از فضا را با عنوان شریان سرخ زمین منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم، سازمان فضایی ناسا اولین تصویر گرفته شده از فضا را که "شریان سرخ زمین" نامیده می‌شود، منتشر کرد. این آژانس دائماً وضعیت کره زمین و تحولات طبیعی و حوادثی را که بر آب و هوای سیاره آبی ما تأثیر می‌گذارد رصد می‌کند. اخیراً این شریان توسط لنز این آژانس در حالی که وضعیت آتشفشان جزیره "لا پالما" را ردیابی می‌کرد ثبت شده است. ناسا تصاویر فوق العاده‌ای را به اشتراک گذاشت که می‌تواند اولین صحنه‌های مشاهده گدازه از فضا باشد؛ در تصویری شگفت انگیز گدازه‌ای که از دهانه آتشفشان بزرگ سرازیر شده بود به مقدار فراوان برای تماس با آب‌های سطح دریا ظاهر شد.

این ویدئو جریان گدازه مذاب یک رودخانه بزرگ با رنگ قرمز درخشان را نشان می‌دهد. "شریان سیاره زمین"، که به شکل یک "زخم قرمز" نشان داده شده توسط آتشفشان Camper Vieja در جزیره لا پالما اسپانیا ظاهر شد. رودخانه‌های گدازه "شریان‌های زمین" هستند. می‌توان گفت که رودخانه گدازه به عنوان شریان‌هایی برای این سیاره عمل می‌کند، زیرا بازتابی از فعالیت داخلی سیاره ما است و نقش اساسی و عمده‌ای در توسعه زمین شناسی آن دارد و برای کاهش گرما و فشار داخلی است.

شریان سرخ زمین

علی رغم خطرات بزرگ آتشفشان برای انسان ها، حیوانات و گیاهان، به دلیل گرمای گدازه و هجوم حجم عظیمی از دود‌ها و گرد و غبار آتشفشانی به هوا، که به نوبه خود ممکن است جو را تحت تأثیر قرار دهد، براساس مطالعات برخی از کشور‌ها در حال حاضر تولید حرارت را آغاز کرده اند. به گفته مرکز مشاوره خاکستر آتشفشانی "تولوز"، ارتفاع دود آتشفشان کامبر وگا در ۴ اکتبر به ۳ کیلومتر رسید که خطری برای هواپیما‌های منطقه ایجاد کرد. در واقع ماهواره‌ها دود غلیظ و تغییراتی را در جو زمین مشاهده کردند که در نتیجه حجم عظیمی از دود به سمت جو زمین هجوم آورد و حلقه‌های عجیب و منحصر به فردی را ایجاد کرد که توسط ماهواره‌ها عکاسی شده بود.

در ادامه ویدئویی از هجوم حجم عظیمی از دود غلیظ به سمت زمین مشاهده می کنید:


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار