کشت چای ترش در اندیمشک

بانوی جوان اندیمشکی اقدام به کشت چای ترش برای نخستین بار در این شهرستان کرد.

زینب عسگری کارشناس کشاورزی در اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با انجام مطالعات کارشناسی برای کشت گیاهان دارویی در این شهرستان، نخستین بار اقدام به کشت چای ترش کردیم.

او بیان داشت: کشت چای ترش را اواخر فروردین ماه در زمینی به مساحت ۲ هکتار در اطراف باغات شهر چم گلک آغاز کردیم و با ۱۰ نیروی بومی به همراه همسرم کار کشت را با موفقیت به انجام رساندیم.

عسگری افزود: طی ۱۰ الی ۱۵ روز آینده برداشت محصول چای ترش از اراضی آغاز و برای ۱۵ نیرو رمینه اشتغال فراهم می‌شود و چای کشت شده را طی هماهنگی با یک صادر کننده به کشور عراق ارسال می‌کنیم.

این کارشناس کشاورزی ادامه داد: طی مشاوره‌های خوبی که با همسرم صورت گرفت ۴۵ گیاه دارویی که در شرایط آب و هوای اندیمشک کشت می‌شود را مورد بررسی قرار دادیم و ان شاءالله در آینده بتوانم کشت آن‌ها را انجام دهیم.

عسگری با بیان اینکه پارسال  در اندیمشک زعفران کشت کردیم، گفت: ما برای تهیه زمین با مشکلاتی مواجه بودیم که با هزینه شخصی کار اجاره زمین را به انجام رساندیم اما به منظور رونق اشتغال در اندیمشک و استفاده از ظرفیت آب و هوایی معتدل باید مسئولان امر همکاری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.