سه هزار و ۹۹۷ مورد بازرسی در ۶ ماهه نخست امسال از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان همدان با هدف صیانت از نیروی کار و منابع مادی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمد توصیفیان مدیرکل تعاون- کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: استان همدان دارای ۱۶ بازرس کار است که این افراد امسال ۲ هزار و ۸۱۳ بازرسی ادواری و یک هزار و ۱۸۴ بازرسی موردی از واحد‌های کارگری انجام دادند.

اوافزود: همکاری نزدیک بین بازرسان کار، کارگران و کارفرمایان می‌تواند در اجرای قوانین کار و اعمال آن در کارگاه‌ها و بررسی مشکلات و ارائه راهکار به منظور بهبود شرایط کار و اطلاع رسانی در خصوص توجه به الزامات قانونی، محقق شود.

توصیفیان ادامه داد: حدود ۹۰ درصد حوادث ناشی از کار به علت رفتار‌های غیر ایمن و خطا‌های انسان روی می‌دهد بنابراین مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه افزایش رفتار‌های ایمن و کاهش رفتار‌های غیر ایمن، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تاکید کرد: که کارفرمایان داشتن مسئول ایمنی و انجام امور ایمنی را به عنوان یک هزینه نبینند بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری به آن توجه کنند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.