رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: با برگزار کنندگان تور گردشگری با خودرو آفرود به دره توبیرون برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی چناری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: طبق صورتجلسه مصوب فرمانداری دزفول با موضوع حفظ اکوسیستم دره توبیرون برگزاری تور گردشگری با خودرو آفرود به این دره  ممنوع بوده و با برگزار کنندگان چنین تور‌هایی برخورد خواهد شد.

او با بیان اینکه تردد به این منطقه باید به صورت پیاده انجام شود، افزود: یکی از آژانس‌های مسافرتی قصد برگزاری تور گردشگری با خودرو‌های آفرود به دره توبیرون دزفول را داشت که جلوی آن گرفته شد.

چناری بیان داشت: یک نفر دیگر که اقدام به برگزاری تور به این دره کرده بود به اداره میراث فرهنگی احضار و تذکر لازم به وی داده شد.

رضا قپانچی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: ورود وسایل نقلیه به مناطق بکر طبیعی موجب آسیب جدی به محیط زیست از جمله برهم زدن اکوسیستم بستر، مرگ و میر آبزیان و موجودات ساکن در دره و آلودگی صوتی می‌شود و برهم زدن امنیت منطقه، تخریب و زوال تدریجی دره توبیرون از دیگر چالش‌های حضور آفرودسواران در این دره است.

 آب آشامیدنی عشایر ساکن در پایین دست رودخانه از دره تو بیرون تامین می‌شود که با تردد آفرودسواران و بی‌توجهی گردشگران تحت تاثیر قرار گرفته و آلوده می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.