روش‌هایی برای جلوگیری از ریزش موها/ تغذیه خود را اصلاح کنید

ریزش مو یکی از معضلات امروزه افراد است که رعایت برخی ترفند‌ها به پیشگیری یا درمان آن‌ها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، ریزش مو از مشکلاتی است که باعث آزار و اذیت خیلی از افراد می شود و احتمال دارد که آنان برای درمان  اقدامات زیادی انجام دهند. اما جالب است بدانید که ریزش مو در برخی افراد قابل درمان است و در برخی دیگر درمانی ندارند.

دانشمندان به این نتیجه دست یافته اند که تمامی انسان‌ها به صورت متوسط طی ۲۴ ساعت شبانه روز ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تار از مو‌های سر خود را از دست می‌دهند و مو‌های ریخته شده در حالت عادی با تار‌های موی جدید جایگزین شده و تراکم مو به اینصورت ثابت خواهد ماند. در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش مو به بهم بریزد، یعنی ریزش مو‌ها افزایش یا توثف یابد فرد دچار ریزش مو می شود.

مهم ترین علائم ریزش موها که باید آن ها را بشناسید 

ریختن یا کنده شدن راحت موها در زمان کشیده شدنشان

جدا شدن مقدار زیادی مو هنگام بستن یا شانه کردن مو‌ها که در اینصورت باید با لطافت موهای خود را شانه کنید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. 

بعد از خواب شبانه احتمال دارد که موهای زیادی را روی بالشت خود رویت کنید. 

بنابراین از آن جایی که ریزش مو گاهی نشانه خاصی از بروز یک بیماری یا چند بیماری در بدن است باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا سلامتتان در ایمنی کامل قرار بگیرد. 

مصرف تغذیه مناسب برای جلوگیری از ریزش موها 

این نکته را به یاد داشته باشید که مصرف غذا‌های مناسب بر جنس، میزان ریزش، حالت و مقاومت مو‌های افراد موثر خواهد بود؛ بنابراین به منظور پیشگیری از ریزش مو و حفظ سلامت آن ها، باید میزان کافی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کنید، در ضمن برای رعایت این موضوع حتما با پزشک خود مشورت کنید.

اگر قصد لاغری دارید، حتما با پزشکان تغذیه ای مشورت کنید تا بتوانید در دوران رژیم غذایی خود ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها را بخورید؛ چرا که استفاده از آن‌ها در هر دوره‌ای ضروری بوده و باید حتما مصرف شوند و غفلت از آن ها باعث تضعیف سیستم ایمنی بدنتان خواهد شد.

همچنین، گفتنی است که در رژیم‌های غذایی علاوه بر مواد مغذی، میزان کالری مصرفی هم مهم است و مطابق پژوهش‌های دریافتی کاهش ناگهانی و افراطی کالری مصرفی روزانه باعث ریزش مو می شوند. البته ریزش موی ناشی از رژیم‌های غیراصولی بعد از بازگشت به یک برنامه‌ی غذایی سالم، درمان شده و رشد مو‌ها از سر گرفته می‌شود. ولی یادتان باشد که رشد مو‌ها بسیار آهسته است و شاید یک سال طولی زمان ببرد تا مجدد موهایتان رشد کنند.

مواردی که باعث ریزش موها خواهند شد

سفت بستن، بافتن یا کشیده شدن مو‌ها باعث ریزش خواهند شد؛ بنابراین در طول شبانه روز حتما موهای خود را باز نگهدارید. 

آسیب حرارتی ناشی از سشوار، اتو مو، ابزار حرارتی فر کردن باعث ریزش موها می شود. 

استفاده‌ی بیش از حد از رنگ‌های مو، ژل‌های حالت دهنده، تافت، صاف کننده‌های و لخت کننده‌های مو هم تاثیر بسیار زیادی روی ریزش موها خواهند داشت. 

استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی کم کیفیت باعث آسیب به موها و پوست انسان می شود که در اینصورت لازم است تا کیفیت محصولات آرایشی خود را افزایش دهید. 

همه ما می‌دانیم که اگر مو‌ها خیس باشند در آسیب پذیر‌ترین حالت ممکن خود قرار خواهند گرفت که در اینصورت نگهداری در چنین حالتی بسیار موثر است؛ بنابراین بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند تا مو‌ها حتما به صورت طبیعی خشک شوند و دیگر از سشوار یا وسایل دیگر استفاده نکنید.

در صورتی که از سشوار استفاده می‌کنید، مراقب باشید که تا حد امکان، حرارت کمی به مو‌ها وارد شود؛ چرا که آسیب حرارتی یکی از شایع‌ترین علل آسیب دیدن ساقه‌ی مو و طاسی‌های موقت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ریزش مو ، تغذیه مناسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار