اولین نرم افزار واقعیت افزوده در صنعت ساختمان به دست پژوهشگران یزدی ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،هادی بیکی مدیرعامل شرکت رایان هندسه پویا گفت: شرکت رایان هندسه پویا مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد موفق به ساخت اپلیکیشن روبینا به عنوان اولین نرم‌افزار واقعیت افزوده در صنعت ساختمان شد.

او با بیان اینکه یکی از اولویت‌های فعلی  شرکت انجام پروژه‌هایی در زمینه پردازش تصویر و هندسه محاسباتی است، افزود: شرکت رایان هندسه پویا با به کارگیری پژوهشگران و متخصصان دانشگاهی محصولاتی را مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در دست تولید دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: روبینا، آوینا و سابرینا است.

او با اشاره به اینکه کارافزار روبینا اولین نرم‌افزار واقعیت افزوده است که به کمک آن در صنعت ساختمان و دکوراسیون می‌توان چیدمان منزل را قبل از خرید تصور کرد، بیان داشت: این اپلیکیشن کمک می‌کند تا در کنار واقعیت موجود، اجزاء مورد نظر را به طور مجازی به واقعیت اضافه کرد و به دلیل تنوع مدل‌ها، مقایسه و انتخاب دقیق‌تری انجام داد.

بیکی با تاکید بر اینکه روبینا از هوش مصنوعی در زمینه طراحی داخلی و نقشه‌کشی استفاده می‌کند، اظهار داشت: تمام عکس‌هایی که از سوی مهندسین معمار وارد سیستم روبینا می‌شوند با استفاده از شبکه‌های عصبی قابل تجزیه و ویرایش کامل هستند و می‌توان مانند صحنه‌های سه بعدی مدل‌ها و متریال‌های داخل عکس را ویرایش کرد.

او افزود: چنین قابلیت‌هایی به عموم مردم و مهندسین معمار این اجازه را می‌دهد تا بتوانند بهترین انتخاب را بدون هزینه برای معماری مکان مورد نظر انجام دهند و تصورات ذهنی خود را حتی به طور مجازی به واقعیت درآورند.

بیگی از ویژگی‌ها دیگر این اپلیکیشن، چند زبانه بودن آن را عنوان کرد که امکان معرفی و تبلیغ محصولات استان و سایر تولیدکنندگان داخلی را برای دیگر کشور‌ها به کمک قابلیت واقعیت افزوده فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت رایان هندسه پویا با بیان اینکه در حال حاضر این اپلیکیشن در مرحله معرفی به تولیدکنندگان و بارگذاری مدل‌های محصولات آن‌ها است، گفت: در واقع این اپلیکیشن یک نمایشگاه بزرگ و دائمی را به طور مجازی ایجاد می‌کند که در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه بروزرسانی شده و در هر مکانی به کمک تلفن‌های هوشمند قابل نمایش و مقایسه است.

او خاطر نشان کرد: هرچند یکی از مزیت‌های این اپلیکیشن قابلیت استفاده از آن برای عموم مردم است تا بتوانند محصولات تولید شده در استان را تحلیل و در منزل خود تصور کنند، اما با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد این اپلیکشن به تمامی مهندسان و متخصصان معماری که جمعیتی بالغ بر ۶۰۰۰ نفر هستند معرفی خواهد شد تا دسترسی به تولیدات استان تسهیل شود.

به گفته او، صنایع کاشی و سرامیک، نساجی و به ویژه مبلمان و دکوراسیون و علاوه بر آن تولیدکنندگان منابع ساختمانی با استفاده از این اپلیکشن می‌توانند با پیش فروش محصولات خود از هزینه‌های تولید و نگهداری بکاهند و شناخت بهتری از سلیقه‌ی مشتری داشته باشند و حتی مشتریان نیز می‌توانند در شکل‌گیری محصول نهایی، اعمال سلیقه کنند.

هادی بیکی درباره سایر فعالیت‌های شرکت رایان هندسه پویا، اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات این شرکت، همکاری در افزایش توانمندی شرکت‌های دیگر است که به عنوان نمونه می‌توان همکاری با مرکز پویانمایی اقبال (فرافر) را نام برد که منجر به تولید اپلیکیشن وبسایت قصه‌گویی «افسونه» شده است. در این سایت، می‌توان قصه‌ها را با واقعیت افزوده همراه کرده و صحنه‌هایی مرکب از داستان و واقعیت را برای کودکان مجسم کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.