معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اولین محموله جدید واکسن کرونا با نام پاستو کووک وارد چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اولین محموله جدید واکسن کرونای اختصاصی گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال با نام پاستو کووک وارد استان شد.

او افزود: از امروز ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰، دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان علاوه بر واکسن سینوفارم می‌توانند واکسن پاستو کووک را که در سه نوبت تزریق می‌شود، دریافت نمایند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: همچنین دُز سوم (یادآور) کادر بهداشت و درمان که در بهمن، اسفند و فروردین ماه ۱۴۰۰ واکسن خود را دریافت کرده‌اند، تزریق می‌شود.

او اظهار داشت: واکسیناسیون آنفولانزا برای گروه‌های هدف، کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری سرکوب کننده، زنان باردار، جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی، بیماران صعب‌العلاج از روز شنبه ۲۴ مهرماه در مراکز بهداشتی و درمانی با فراخوانی بهورزان و مراقبین سلامت انجام خواهد شد.

جزایری تصریح کرد: تاکنون ۸۷۰ هزار دُز واکسن کرونا به استان تحویل داده شده که ۸۰۰ هزار دُز آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

او گفت: ۸۰ درصد شهروندان دُز اول و ۳۶ درصد نیز هر دو دُز واکسن کرونا را در چهارمحال و بختیاری دریافت کرده اند.

جزایری بیان کرد: همچنین واکسیناسیون کرونای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال به پوشش ۶۱ درصدی در استان رسیده است و یک هفته دیگر این گروه سنی به طور کامل علیه کووید۱۹ ایمن می‌شوند.

او ادامه داد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که افزایش افراد واکسینه شده برابر است با کاهش موارد بستری و مرگ و میر در ابتلای موج ششم کووید۱۹.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار