تیم پارادرساژ کشورمان آماده حضور در رقابت‌های ۲۰۲۴ می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رشته پارادرساژ تنها رشته سوارکاری است که در بازی‌های پارالمپیک گنجانده و از سال ۱۹۹۶ رقابت های آن به صورت منظم برگزار شده است. این رشته به تمام افراد دارای معلولیت اجازه می‌دهد تا در سوارکاری به رقابت بپردازند.

ورزشکاران بر اساس سطح توانایی و معلولیت خود طبقه‌بندی و کلاس‌بندی می‌شوند. کلاس یک برای آسیب‌های شدید و کلاس ۵ برای آسیب‌های کمتر است. تمام مسابقات مانند مسابقات درساژ، داوری می‌شوند.

این ورزشکاران به نسبت توانایی‌های خود می‌توانند از ابزار‌های کمکی استفاده کنند و افراد نابینا یا کم‌بینا هم از صدای مربیان خود کمک می‌گیرند. سوارکاران در کلاس یک فقط قدم، در کلاس ۲ و ۳ قدم و یورتمه و در کلاس ۴ و ۵ قدم، یورتمه، حرکات جانبی و چهارنعل را اجرا می‌کنند. هر کلاس تست‌های مخصوص خود را دارد که شامل انفرادی، تیمی و همراه با موزیک می‌باشد.

تیم پارادرساژ کشور ما هم که شامل ۱۵ سوارکار کلاس‌بندی شده است، از سال ۱۳۹۶ تمرینات خود را به صورت جدی با حضور مربی پارادرساژ فدراسیون جهانی آغاز کرده و امیدواریم بتوانیم در مسابقات ۲۰۲۴ برای نخستین بار اعزام داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار