رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر گفت: ۲ اثر فرهنگی و تاریخی در ایرانشهر و بمپور به منظور مرمت، احیا و نگهداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

رحمان ریگی  رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت:  آثار تاریخی و فرهنگی شامل منزل فاضلی در شهر ایرانشهر و باغ خالصه در شهر بمپور است که در فهرست ملی آثار تاریخی کشور نیز ثبت شده‌اند.

وی بیان کرد: تشریفات مزایده این آثار توسط صندوق توسعه، احیا و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی و فرهنگی برگزار شده و بزودی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر گفت: از دیگر اقدامات این اداره برگزاری مزایده واگذاری قلعه ناصری است که با توجه به حجم بالای قرارداد، تمدید شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

وی واگذاری بنا‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان را گام مهمی در احیا و نگهداری آن‌ها دانست و گفت: با واگذاری این آثار نقش اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر حساس‌تر از قبل و به‌صورت نظارت بر حسن انجام کار خواهد بود که در مدت اجرای قرارداد با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

ریگی خاطرنشان کرد: هم‌اینک بسیاری از آثار تاریخی کشور توسط صندوق احیا به بخش خصوصی واگذار شده و واگذاری سایر آثار نیز در دستور کار این صندوق قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار