حمل و نقل سهم مهمی در افزایش بهره وری، شفاف سازی و بهبود فضای کسب و کار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،بابک طالبی معاون حمل و نقل سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای در جلسه کمیته راهبری حمل و نقل مازندران با بیان اینکه  حمل ونقل ایران در طول دوران فراز ونشیب‌های فراوانی راپشت سر گذاشته که ویژگی اصلی آن تلاش برای رسیدن به فردائی بهتر بوده است،گفت:حمل و نقل سهم مهمی در افزایش بهره وری، شفاف سازی و بهبود فضای کسب و کار دارد.

او افزود: بخش حمل ونقل جاده‌ای که ۹۰ درصد حمل ونقل کشور رابه خود اختصاص داده می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی جوامع مؤثر بوده و هرگونه فعالیت اقتصادی راتحت تأثیر قرار دهد.

طالبی بر تشکیل جلسات تخصصی برای برطرف کردن مشکلات صنعت حمل و نقل تاکید کرد و گفت: در جلسات تخصصی حتما از نظرات بخش خصوصی بهره گرفته می‌شود.

او افزود: آنچه که وظیفه ما در تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اخذ مصوبات در هیات دولت و حتی تهیه لوایحی برای رفع مشکلات صنعت حمل و نقل کشور در همراهی با مجلس، انجام می‌شود که در این راه انتظار داریم تا تشکل‌ها نیز همراهی لازم را داشته باشند.

طالبی همراهی بخش خصوصی را برای سرعت دادن به رفع مشکلات حوزه حمل و نقل ضروری دانست و از نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های حمل‌ونقلی خواست تا انتقاد‌های خود را از این بخش برای بهبود وضعیت موجود ارایه بدهند.

او گفت: انتظار است تا انجام جلسات به تدوین دستورالعمل منتج شود که اینکار با همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز در این نشست، گفت: مازندران از جمله استان‌هایی بوده که بخش حمل و نقل جاده‌ای در آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

او افزود: وجود سه بندر اقتصادی از جمله بندر امیر آباد، جابجایی میلیون‌ها گردشگر و مسافر و همچنین فرآورده‌های دامی و گیاهی از جمله مواردی است که بر اهمیت حوزه حمل و نقل می‌افزاید.

نجفی در ادامه به نقش تشکل‌های صنفی در این حوزه اشاره کرد و گفت: انجمن‌های صنفی بر اساس وظایفی که بر عهده شان می‌باشد باید مسائل و مشکلات بخش و اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری و بطور منطقی تجزیه و تحلیل نموده و با راهکار‌های مناسب عملی به دستگاه‌های مربوطه ارائه دهند و مسائل را حل و فصل کنند.

او افزود: کانون و انجمن‌های صنفی باید بدنبال ساماندهی و ارتقاء باشند و به حدی از ترقی برسند که بیشتر مسائل و مشکلات رانندگان و شرکت‌ها را به عهده گیرند و در پی اصلاح امور باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.