معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۵ آبان همزمان با دیگر نقاط کشور، انتخابات شورای دانش‌آموزی در هزار و ۳۵۰ مدرسه استان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست هماهنگی بیست و چهارمین دوره انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی بیان کرد: ۵ آبان همزمان با دیگر مناطق کشور، ۱۸۸ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز این استان، اعضای شورای هزار و ۳۵۰ مدرسه را انتخاب می‌کنند.

او ادامه داد: با رای دانش‌آموزان همه پایه‌های تحصیلی به جز پایه اول و دوم ابتدایی، ۱۱ هزار و ۲۳۰ نفر عضو شورای دانش‌آموزی مدارس استان می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: ثبت نام نامزدها، دو هفته قبل از انتخابات و تبلیغات رسمی به مدت ۵ روز انجام می‌شود.

موحدی گفت: در دوره ابتدایی مدارس با جمعیت تا ۱۰۰ دانش‌آموز، ۵ نفر عضو اصلی شورا، تا ۱۵۰ دانش‌آموز ۷ نفر عضو اصلی و از ۱۵۰ دانش‌آموز به بالا ۹ نفر عضو اصلی شورا دارند.

او عنوان کرد: در دوره متوسطه مدارسی که تا ۲۵۰ دانش‌آموز ۵ نفر عضو اصلی شورا هستند و در مدارس تا ۳۵۰ دانش‌آموز ۷ نفر، تا ۵۵۰ دانش‌آموز ۹ نفر و از ۵۵۰ دانش‌آموز به بالا ۱۱ نفر به عنوان عضو اصلی شورا انتخاب می‌شوند.


بیشتر بخوانید


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: پارسال ۲۰ هزار و ۴۹۸ دانش‌آموز دختر و ۱۸ هزار و ۷۸۰ دانش‌آموز پسر داوطلب انتخابات بیست و سومین دوره شورای دانش‌آموزی در استان بودند.

موحدی، مطالبه‌گری، تحمل آرا مخالف، مسئولیت‌پذیری و پایبندی به تصمیمات جمعی برای ورود به عرصه‌های اجتماعی را مهمترین دستاورد و نقش شورا‌های دانش آموزی عنوان کرد و افزود: شورا‌ها و تشکل‌های دانش آموزی ظرفیت ویژه‌ای برای تقویت خودباوری در دانش‌آموزان هستند و اعضای این تشکل‌ها افزون بر اینکه توانایی احقاق حقوق خود را فرا می‌گیرند بلکه می‌توانند در استیفای حقوق اجتماعی نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.