سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: برنامه بروکسل برای انجام ماموریت آموزش نظامی در اوکراین با توافقنامه‌های مینسک در تضاد است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از اتحادیه اروپا می‌خواهد که از انجام ماموریت نظامی در اوکراین دست بردارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه اظهار کرد: برنامه‌های اتحادیه اروپا برای اقدام به انجام یک مأموریت آموزش نظامی در اوکراین به تشدید درگیری‌ها در دونباس کمک می‌کند. اگر تصمیم بروکسل به خوبی سنجیده شود، اهداف این حرکت برخی سوالات را ایجاد می‌کند.

زاخارووا تاکید کرد: برنامه‌های بروکسل برای استقرار نیرو و انجام ماموریت آموزش نظامی اتحادیه اروپا در اوکراین باعث نگرانی فزاینده شده است. این ابتکار که مستقیما با توافقنامه‌های مینسک در تضاد است، به نظامی شدن اوکراین و همچنین تشدید درگیری دونباس کمک خواهد کرد. این امر همچنین مقامات کی‌یف را تشویق می‌کند تا در توافقنامه مینسک خرابکاری بیشتری انجام دهند.

اجلاس سران اتحادیه اروپا و اوکراین در ۱۲ اکتبر در کی‌یف برگزار شد. شارل میشل، رئیس شورای اروپا اشاره کرد که رهبران اتحادیه اروپا و اوکراین در حال بررسی امکان ایجاد ماموریت آموزش نظامی اتحادیه اروپا و همچنین مشارکت بیشتر سربازان اوکراینی در ماموریت‌های خارجی این  اتحادیه هستند.

چندی پیش، دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله‌ای با عنوان «چرا تماس‌ها با دولت فعلی اوکراین بی دلیل است» در روزنامه «کامرسنت» نوشت: واشنگتن به کی‌یف برای ایجاد روابط خصمانه با مسکو، بازدارندگی کامل آن و ایجاد یک تصویر ضد و نقیض از این کشور نیاز دارد. اوکراین در حال حاضر تحت مدیریت مستقیم کشورهای خارجی است و کاملاً به غرب وابسته است.

روسیه و اوکراین سالهاست بر سر مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. روسیه معتقد است دخالت‌ها و حمایت‌های نظامی آمریکا از دولت کی‌یف به این اختلاف‌ها دامن می‌زند. موضوع امنیت انرژی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه از جمله موارد اختلاف میان مسکو و کی‌یف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار