زلنسکی آماده ملاقات خصوصی با پوتین است

رئیس جمهور اوکراین از آمادگی برای ملاقات چهره به چهره با رئیس جمهور روسیه برای حل مشکلات دو جانبه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (یک شنبه) اعلام کرد که آماده دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پشت در‌های بسته است.

زلنسکی در نشستی خبری به خبرنگاران گفت: «ما برای چنین ملاقاتی آماده هستیم و معتقدم که دیدار با رئیس جمهور روسیه کار درستی است. ما می‌توانیم یک مکالمه حضوری موثر درباره مسائل مهم دوجانبه داشته باشیم.»

او در ادامه ادعا کرد که اطرافیان پوتین نمی‌خواهند آن‌ها به صورت خصوصی با یکدیگر ملاقات کنند، زیرا می‌ترسند که اجلاس نتیجه‌ای غیر منتظره داشته باشد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین خاطر نشان کرد که این دیدار بر خلاف تفکر اطرافیان پوتین، می‌تواند ثمر بخش باشد. زلنسکی در مورد دیدار احتمالی چهارجانبه بین سران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه نیز خبر داد.

او درباره این نشست گفت: «من فکر می‌کنم  هرگونه ملاقاتی در این سطح به اوکراین در حل مشکل دونباس و مسئله کریمه کمک می‌کند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چندی پیش رئیس جمهور اوکراین در پی افزایش تنش‌ها با روسیه از  احتمال وقوع جنگ با این کشور خبر داده بود.

روسیه و اوکراین سال‌هاست بر سر مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. روسیه معتقد است دخالت‌ها و حمایت‌های نظامی آمریکا از دولت کی‌یف به این اختلاف‌ها دامن می‌زند. موضوع امنیت انرژی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه از جمله موارد اختلاف میان مسکو و کی‌یف است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار