استاندار بوشهر بر تامین منابع مالی برای تکمیل زیرساخت‌های اساسی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در دیلم تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در بازدید سرزده از منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در دیلم با تاکید سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، یکی از این ظرفیت‌ها را منطقه ویژه اقتصادی شمال استان  خواند.

او مساحت این منطقه را افزون بر۳ هزار و ۹۰۰ هکتار عنوان کرد و توسعه صنایع پایین دستی نفت و گاز و واحد‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را در آن ضروری دانست.

استاندار بوشهر بر جدیت در پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان و تامین منابع مالی برای تکمیل زیرساخت‌های اساسی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان تاکید کرد.

پیگیری برای تامین خوراک گاز و نفت این منطقه از خط لوله ۵۶ اینچ انتقال گاز که از عسلویه به آغاجری در خوزستان می‌رود، ایجاد مخازن ۱۰ میلیون بشکه‌ای ذخیره نفت در شهرستان دیلم، توجه به ظرفیت‌های شمال و جنوب استان در حوزه صنایع نفت و گاز، بهره‌‎مندی بیشتر مردم استان در حوزه اشتغال، درآمد، اقتصاد استان و اهمیت نقش مسئولیت‌های اجتماعی صنایع یادشده از دیگر مواردی بود که محمدی‌زاده به آن اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در اراضی ملی شهرستان دیلم جانمایی شده است که موافقت مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را در سال ۱۳۸۹ گرفته و امکان سرمایه گذاری برای ساخت واحد‌های پالایشگاهی و پتروشیمی در آن فراهم شده است.

برخی از زیرساخت‌های اساسی این منطقه در قالب امکان فعالیت‌های کارگاهی ایجاد شده و ضرورت توسعه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان وجود دارد که در مصوبات سفر گنجانده شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.