کهربایی با بیان اینکه شش زندان و اردوگاه کار درمانی در استان وجود دارد، گفت: انتقال زندان‌ها به خارج شهرها برنامه سازمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امید کهربایی مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با بیان اینکه سمنان دارای پنج زندان و یک اردوگاه کار درمانی است، تاکید کرد: خوشبختانه استان سمنان از استان‌های با آمار کم کیفری است.

وی با بیان اینکه تلاش شده است تا بخش اعظمی از پرونده‌های قضائی و دعواهای موردی در شوراهای حل اختلاف، حل و فصل شود، افزود: خوشبختان هدر زمینه رضایت شرایط نسبتاً خوبی در استان سمنان وجود دارد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه خوشبختانه با مشارکت فعال خیران، ستاد دیه استان سمنان، رتبه دوم کشور را دارا است، تاکید کرد: در سال ۹۹، زندان سمنان و دامغان از مرکز شهر خارج و در مکان جدید خود مستقر شدند.

کهربایی با اشاره به برنامه انتقال زندان‌ها از مرکز شهرهای استان سمنان، بیان کرد: اولین شاخصه در اصلاح و تربیت مجرمان و محکومان مستقر در زندان، وجود مکان مناسب است.

وی درباره مشکلات حوزه زندان‌ها و اقدامات تأمینی نیز، توضیح داد: متأسفانه استان سمنان، تنها استان کشور است که کانون اصلاح و تربیت مستقل ندارد که امیدواریم مسئولان این موضوع را رسیدگی کنند.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.