بهروز جعفری گفت: یک قلاده گربه وحشی که با وارد شدن به محدوده یک واحد پرورش شترمرغ در بخش حصار گرمخان باعث تلف شدن چند قطعه جوجه شترمرغ شده بود زنده گیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  بهروز جعفری رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست خراسان شمالی  گفت: یک قلاده گربه وحشی که طی چند روز گذشته با وارد شدن به محدوده یک واحد پرورش شترمرغ در بخش حصار گرمخان باعث تلف شدن چند قطعه جوجه شترمرغ شده بود از طریق تله گذاری توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بجنورد و کارشناسان حیات وحش، زنده گیری شد .


بیشتر بخوانید 


بهروز جعفری ضمن تقدیر و تشکر از مالک این واحد پرورش شترمرغ افزود: کارشناسان حیات وحش با اطلاع یافتن از موضوع و با همکاری و هماهنگی مالک نسبت به زنده گیری از طریق تله گذاری اقدام نمودند .

او افزود: این گربه وحشی به منظور ممانعت از بروز خسارات بعدی، به زیستگاه دیگری دورتر از زیستگاه فعلی منتقل و در یکی از مناطق تحت مدیریت استان رهاسازی خواهد.

جعفری افزود : شش گونه گربه سان کوچک جثه در ایران زندگی میکنند که استان خراسان شمالی زیستگاه تمامی این گونه‌های زیباست. گربه وحشی، گربه پالاس، گربه شنی، گربه جنگلی، لینکس و کاراکال، انواع گربه‌های وحشی کوچک جثه طبیعت ایران و خراسان شمالی هستند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.