زیدی: تیم ملی تنیس می‌تواند به گروه سوم دیویس کاپ صعود کند/ حضور شاهقلی در این برهه، برای تیم ملی مفید است

کارشناس تنیس کشورمان در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه توضیحاتی را بیان کرد.

فرشید زیدی، کارشناس تنیس در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور تیم ملی تنیس کشورمان در مسابقات گروه چهارم دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه اظهار کرد: تیم ملی تنیس کشورمان از فروردین ماه سال جاری تمرینات و اردو‌های خود را برای حضور در این مسابقات آغاز کرد و رقابت‌های انتخابی نیز بین تنیسور‌ها برگزار شد. در مجموع تیم ملی دوران آماده سازی خوبی را پشت سر گذاشت و فکر می‌کنم ما در رقابت‌های دیویس کاپ نتایج خوبی را کسب خواهیم کرد.

او درباره این که تیم ملی تنیس می‌تواند به گروه سوم رقابت‌های دیویس کاپ صعود کند، بیان کرد: سقوط تیم ملی کشورمان به گروه چهارم دیویس کاپ یک اتفاق بود و این واقعه دیگر هیچ وقت تکرار نخواهد شد. سطح تنیسور‌های ایرانی بالاتر از گروه چهارم است و به نظرم با توجه به سطح تنیسور‌های کشورمان می‌توانیم به گروه سوم دیویس کاپ صعود کنیم. ما باید تلاش کنیم که به گروه دوم صعود کنیم و در گذشته نیز چندین بار این اتفاق رخ داده است. در رقابت‌های دیویس کاپ که به میزبانی اصفهان برگزار شد، توانستیم ویتنام را شکست بدهیم و وضعیت خودمان را در گروه دوم تثبیت کنیم. مطمئنم تیم ملی به زودی دوباره به گروه دوم باز خواهد گشت.

او در خصوص حضور انوشا شاهقلی و خط خوردن حسام یزدی از تیم ملی اظهار کرد: شکی نیست که حسام یزدی تنیسور خوبی است و در چند سال اخیر هم نفر اول یا دوم رنکینگ تنیس کشورمان بوده است؛ اما انوشا شاهقلی وظایفی در تیم ملی دارد که حسام یزدی نمی‌تواند آن‌ها را انجام بدهد. شاهقلی یک تنیسور مطمئن و با تجربه است که تنیسور‌های جوانی مثل یزدانی و الیاسی می‌توانند از تجارب او استفاده کنند و شاهقلی در مسابقات ۲ نفره بیشتر از یزدی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. حضور او در این برهه زمانی در تیم ملی بسیار مفید است.

زیدی درباره مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال برگزار شده در کشورمان و تاثیرش بر تیم ملی گفت: فدراسیون نگاه ویژه‌ای به تنیسور‌های جوان در این مسابقات داشت. به نظرم فدراسیون کار بسیار مثبتی را انجام داد و تنیسور‌های جوان توانستند به تیم ملی راه یابند. برگزاری رقابت‌های زیر ۱۸ سال باعث شد تنیسور‌هایی مثل علی یزدانی و سامیار الیاسی با بازیکنان با سطح بالای خارجی مسابقه دهند و نتایج خوبی را نیز کسب کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار