استاندار کرمانشاه درباره احتمال ورود کرمانشاه به پیک ششم کرونا هشدار داد و گفت : از روز گذشته تعداد بستری‌های کرونایی در کرمانشاه روندی رو به افزایش داشته که علت اصلی آن بی توجهی به رعایت پروتکل‌ها است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : متاسفانه کرمانشاه از لحاظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جزء سه استان آخر کشور است و این هزینه‌های زیادی را برای استان در پی خواهد داشت.

او گفت : تا کنون از جامعه هدف ما ۶۸ درصد دوز اول و ۴۲ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و اگر می‌خواهیم به یک جامعه ایمن برسیم این میزان باید به ۸۰ درصد برسد.

بازوند افزود: علی رغم اینکه واکسن به اندازه کافی موجود هست، ولی برخی افراد تمایل کمی برای واکسن زدن دارند.

او ادامه داد: ممکن است ابهاماتی در فضای مجازی و دیگر جا‌ها پیرامون واکسیناسیون مطرح شود که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌خواهیم در قالب برگزاری میزگرد‌هایی در صدا و سیما این ابهامات را برطرف کنند.

مدیر ارشد استان در مورد بازگشایی حضوری مدارس گفت: حدود ۵۷ درصد از دانش آموزان دوز اول واکسن کرونا را زده اند و باید دوز دوم را تزریق کنند تا برای برگزاری حضوری کلاس‌ها مشکلی نداشته باشد.

او به استمهال تسهیلات حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: استمهال وام‌های کارآفرینان حوزه صنعت گردشگری تا پایان سال تمدید شده و موضوع مالیات آن‌ها تا پایان آذرماه تمدید شد.

استاندار کرمانشاه در مورد ساعات کاری ادارات افزود: رئیس سازمان امور استخدامی به زودی طی بخشنامه ای، وضعیت کار ادارات را مشخص می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.