طرح حدنگاری با هدف تهیه نقشه و سند دار کردن زمین‌ها در ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهرداد یوسفی,رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی جهادکشاورزی استان همدان گفت:طرح بزرگ تهیه نقشه کاداستر برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی شامل پایش و تعیین کاربری باید در سطح ۹۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان اجرا شود.

او افزود: ۵۴ درصد از اراضی زراعی استان همدان و ۴۶ درصد آن نیز اراضی ملی است که همین امر موجب کند شدن روند اجرای طرح ملی و مهم کاداستر در استان شده است.

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی جهادکشاورزی استان همدان اظهار داشت: با اجرای طرح و تهیه نقشه کاداستر، مالکیت دولتی و خصوصی اراضی، الگوی کشت و نوع محصول مشخص شده و تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری اکیپ‌های جمع‌آوری اطلاعات می‌توانند برای زمین خود سند مالکیت دریافت کنند.

 مهرداد یوسفی ادامه داد:با تهیه نقشه کاداستر در زمین‌های کشاورزی و باغی، مقدمات سنددار کردن اراضی کشاورزی به نام تولیدکنندگان و کشاورزان فراهم می‌شود که لازمه آن همکاری این افراد با تیم‌های جمع‌آوری اطلاعات و کارشناسان مربوطه است.

او به روستاییان و کشاورزان توصیه کرد در گام نخست، با ارائه اطلاعات دقیق و صحیح به کارشناسان جمع‌آوری کننده اطلاعات، زمینه موفق اجرای طرح و صدور سند مالکیت اراضی خود را فراهم کنند.

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار از اراضی استان نقشه برداری و اطلاعات مالکیتی و توصیفی آن‌ها تهیه شده است، افزود: به منظور صدور اسناد اراضی کشاورزی بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی نقشه برداری شده و در سامانه جامع حدنگاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جانمائی شده است.

یوسفی یادآوری کرد:اجرای طرح کاداستر موجب یکپارچه‌سازی اراضی، تعیین الگوی کشت، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی، تعیین تکلیف و جلوگیری از بروز اختلافات ملکی و همچنین جلوگیری از پدیده زمین خواری می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.