معاون نخست وزیر روسیه از کمبود ۲۵ میلیارد مکعبی ذخایر گاز در تاسیسات زیرزمینی اروپا خبر داد و خواستار اقدام فوری در این زمینه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه امروز (شنبه) در گفت‌و‌گویی تلویزیونی در شبکه راشا وان اعلام کرد ممکن است بحران انرژی اروپا مجددا تکرار شود.

وی در این خصوص گفت: «ما آماده شروع گفتگو هستیم، رئیس جمهور نیز در این باره صحبت کرده بود، ما آماده گفتگو با شرکای اروپایی و همکاران خود هستیم. من فقط به فصل گاز فعلی اشاره نمی‌کنم چرا که ممکن است چنین وضعیتی باز هم اتفاق بیفتد.»

نواک تصریح کرد: در حال حاضر، تاسیسات زیرزمینی ذخیره گاز اروپا حدود ۲۵ میلیارد متر مکعب گاز کم دارند و بیان کرد که در این خصوص باید اقدامات فوری صورت بگیرد.

همزمان با بحران انرژی در اروپا، داده‌های اقتصادی شرکت ICE نشان می‌دهد که قیمت گاز طبیعی در این قاره شاهد افزایش ۱۱درصدی بوده است.

«الکسی میلر»، مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه پیش‌تر گفته بود که تأخیر زیاد در تزریق گاز به ذخایر گاز زیرزمینی اروپا و افزایش تقاضای گاز منجر به رکوردشکنی قیمت گاز در اروپا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار