سرپرست فرمانداری پاوه گفت : با موافقت معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، پنج میلیارد ریال اعتبار برای احیای بافت با ارزش روستای شرکان این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه گفت : مقرر شد اهالی روستای شرکان در تامین سنگ مورد نیاز اجرای پروژه مشارکت داشته باشند.

او گفت : مطالعه احیا و مرمت بافت روستا‌های «تین» و «ساتیاری» از توابع این شهرستان در برنامه ۱۴۰۱ بنیاد مسکن قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری پاوه افزود: با توجه به توپوگرافی و جنس خاک روستای دشه موافقت شد موضوع کاهش خطر رانش زمین این روستا مطالعه و بررسی شود تا اقدامات اجرایی انجام گردد.

بالایی افزود: با جهانی شدن منظر فرهنگی اورامان ظرفیت بزرگی برای درآمدزایی و اشتغال در منطقه گردشگر پذیر پاوه فراهم شده است.

او ادامه داد: در شهرستان پاوه پنج روستای هجیج، زردویی، شرکان، نجار و شمشیر دارای بافت با ارزش و معماری زیبای سنتی و منظر فرهنگی هستند.

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: مردم این روستا‌ها باید با جدیت از این پتانسیل‌های با ارزش که می‌تواند موجبات درآمد پایدار مردم این روستا‌ها را فراهم کند حفاظت نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.