ابول نژادیان گفت: با توجه به وضعیت بیماری در کشور و استان خوزستان، آمادگی لازم برای مواجهه با پیک جدید کرونا در این استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به وضعیت بیماری در کشور و استان، آمادگی لازم برای مواجهه با پیک جدید کرونا در خوزستان وجود دارد و تمام دارو‌ها و تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز برای مقابله با ورود پیک جدید بیماری را آماده کرده و از این جهت مشکلی نداریم.

او با بیان اینکه در فاز اول ۲ هزار تخت بیمارستانی در خوزستان برای بستری بیماران پیش بینی کرده ایم که تا سه هزار تخت قابل افزایش است، افزود: حدود ۴۰۰ تخت آی سی یو در فاز اول تدارک دیده شده که توان افزایش این تعداد به ۵۵۰ تخت آی سیو وجود دارد.

ابول نژادیان بیان داشت: پیش بینی می‌شود در هفته دوم آبان ماه پیک جدید بیماری را داشته باشیم و به لحاظ دستگاه اکسیژن ساز مشکلی نداریم و همه تدارکات لازم در این خصوص لحاظ شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: ۶۷ درصد جمعیت هدف خوزستان حداقل یک دُز واکسن را دریافت کردند از مردم خوزستان می‌خواهیم هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی مراجعه کرده و واکسن تزریق کنند.

۱۲ شهر خوزستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
خدا قوت ،واقعا خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
هم حرف زدی تو .از الان دنبال پیک ششم و هفتمی .کی تور و عزل می کنن خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا